Hur tänker folk?

simpan

Trådstartare
Nu är det visst min tur att spy ut lite över våra medmänniskor. Har under den senaste veckan blivit helt :devil::eek: Fattar inte hur folk tänker...

Jag har en Golden Retriever hemma som djurskyddet tagit omhand och jag har åtagit mig att omplacera honom. Annons ligger ute på några websidor och jag har fått en hel del svar.

Kan ju börja med att undra över dem som fyller i kontaktformuläret och är intresserade men som inte fyller i några kontaktuppgifter, hur har de tänkt att man ska kunna svara på deras frågor?
Ingen mailadress, inget telefonnummer, inget namn- INGENTING, bara tjugo frågor. Smart! Har fått 9 sådana svar.

Sedan var det en som absolut skulle ha honom, bokade tid för titt och dök sedan inte upp. Svarade på telefon dagen efter att "OJ- det hade hon glömt" :grin:

Nästa intressant var seriös och ville också ha honom, nästan helt bestämt och skulle komma och titta. Hon hade dock en godtagbar ursäkt för att det inte blev av och hörde av sig i god tid innan.

Jag hade under tiden jag väntade på hennes besök (två dagar) avstyrt flera andra som i princip skulle ta hunden på stört. Hörde av mig till en som svarade att "Nej, det var lite för sent, nu har vi köpt en valp" :eek: Jiiiisses, på två dagar går man från att ha tänkt köpa en fyra år gammal hund till att istället ha hunnit med att köpa en valp. Snabba ryck! Undrar just vad det var för konstig valpsäljare som sålde valp på de premisserna. Det skulle iaf jag aldrig göra. Hade nog inte sålt denna hunden till dem heller efter telefonsamtal, verkade inte ha så stor hundkoll.

Har även skrivit tydligt och klart i mailkontakt att hunden ej ska bo i lägenhet pga att han kan skälla om han lämnas ensam. Det blir bättre och bättre men lägenhet är ju inte lämpligt. Trots det är det flera som funderat på om han kanske inte skulle kunna bo i lägenhet ändå, de är ju ute så mkt.
GAAAHH, det är ju inte ur aktiveringssynpunkt som han inte kan bo i lägenhet och det har jag skrivit, men vill de reta gallfeber på grannarna så fine by me.

Läser inte folk annonserna de svarar på?
Tänker de inte efter vad de ska ha för hund och till vad?
Har skrivit att han ska till ett aktivt hem, ändå är det massor som bara ska ha en soffhund som svarar.

Som tur är har det svarat några vettiga människor också, annars hade jag blivit helt vansinnig.

Sådär, skönt att få bli av med lite.
Vad har ni för erfarenheter av att ha hundar på annons? Är det mestadels bara knäppisar som svarar eller kan man hitta vettiga köpare annat än genom kontakter?

Sv: Hur tänker folk?

Låter precis som att sälja häst :angel:

Man blir nästan överlycklig när det kommer någon som faktiskt läst annonsen och dessutom har den kunskap som de utger sig för att ha i telefon/mail.........

Lill / Stall Nöbbeled

Sv: Hur tänker folk?

Ja, fast jag upplever att det är lättare att sälja häst faktist.
Gissar att det är pga att summan pengar är mindre när det gäller hund än häst, det är lättare att impulsköpa en hund än att impulsköpa en häst för 30 000.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 769
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 881
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 939
Hundavel & Ras Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 582
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka