Hur tänker folk??? GRRR!!

Sv: Hur tänker folk??? GRRR!!

Min phalénehane Nemo är lite fin i kanten vilket jag som ägare uppskattar. Hittar han skit när han går och nosar så rynkar han irriterat på nosen och går en omväg runt det. Om det inte är kanin/harskit. För den skiten är väl den enda han äter, och det tycker jag inte är särskilt äckligt med tanke på att jag har kanin själv. Han går gärna och städar upp efter kaninen när han bajsat på golvet.

Däremot min gamla cavalier som bor hos föräldrarna är lite mer äcklig, han äter häst/ko/kanin/har-skit med god aptit. Rullar sig gärna i det också. Men, han undviker faktiskt människobajs och kattskit. Så, han är inte så äcklig.

Tänk vad lustigt det kan vara, hur olika hundar är. Jag behöver ju aldrig bekymra mig över ifall min phaléne skulle stoppa i sig något äckligt när han är lös, för han vägrar äta utomhus. Kan vara hur gott som helst, men är det inte kanin/harbajs så går han runt det som en annan hund skulle slängt sig över.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Skrattar så att JAG får magknip.

Dessa hundar, har själv en liten blandis tik som både äter och rullar sig :mad: - i hästbajs.
Kan säga som så att hon är vääldigt van att duscha.
Kattlådan får faktiskt vara ifred. Konstigt för hon är som en hök på kattmaten, och det luktar ju lite åt samma håll ibland.

Sen har jag en podencohane som ibland är och gräver och när han kommer och vill in så vet han dom gångerna, att han är kolsvart i ansiktet o tassarna, för när han ser ut så - ja då är det duschdags för honom.
Det är bara att peka på duschen så går han in :laugh: tilläggas kan att han är vit och långhårig.
Tack och lov att inte han rullar sig i skit. Än.

Det finns folk som har t.ex. tarmsjukdomar som helt enkelt inte kan hålla sig. En bekant till mig vet att han alltid blir extremt nödig om han t.ex. springer :angel: Ja vad gör man?

Ja, visst är det så! Och egentligen är det ju sundare att bajsa bland löven i skogen, än att göra det i en vattentoalett som sen ska genom reningsverket och renas på alla vis... Men man blir bara så ... så ... STÖRD när ens hund har käften full av nån annans avföring och vägrar spotta ut skiten fast man gormar och befaller! Man vill ju kunna pussa sin hund utan att ... ja, ni förstår...

Var det bara jag som slogs av tanken att det kanske var en hund som skitit, men att det är en väldigt pedant ägare som torkar hunden i skitan?:rofl:

(Ursäkta min kvällshumor)

Är inte detta din tredje tråd om det här problemet :rofl: Jag tycker synd om dig!

Min äter som tur är ingen skit alls. Han brukar nosa på det och ta ett skutt över det. När han var liten vad han förtjust i kattskit ... Då borstade jag tänderna med tandkräm på honom, åh, vad han hatade mig då :D

Min andra... Samma sak hände Nyårsafton ifjol - men då rullade han sig i härligheten också! Samma stig!

Jag förstår din ilska och frustration fullt ut. Jag hade reagerat likadant som du gör om min hund hade hittat på något sånt.

För att försvara den anonyma skogsbajsaren lite så kan jag berätta om min kompis. Hon har en tarmsjukdom och när hon måste gå på toa så måste hon göra det direkt. Inte om fem minuter, inte om en minut utan det handlar om sekunder. Var hon än är så har hon full koll på toaletter och ja, hon har alltid toapapper med sig om inga toaletter finns i närheten eller om de skulle vara upptagna.

Sen kan jag ju hålla med om att personen hade kunnat lägga någon sten eller nåt över.

Min hund har hittills aldrig varit i närheten av människoskit däremot är han löjligt förtjust i att jaga böndernas gödseltunnor på vårkanten. Då försvinner all lydnad och han jagar/fångar flygande koskit på åkrarna utan att bry sig om sin mycket arga matte:mad:

Min egen hund har som tur är aldrig befattat sig med bajs - däremot med allsköns annat skräp, som gamla t-shirtar och döda sorkar :mad: - men broderns hund är svårligen begiven på människobajs. Fruktansvärt äckligt. Det jag funderar på är om det kan vara någon bristsjukdom som gör att de är så förtjusta i hund- och människobajs, eller om det bara är att det stinker så underbart? :crazy: Jag har hört en teori om att hundar har dåligt utvecklade smaklökar och därför går igång på starka smaker - men det förklarar ju inte varför bara vissa hundar är bajskonnässörer...

Men om man nu är en sån van "skogsbajsare", man har toapapper med sig, varför då inte ha med sig en hundbajspåse och plocka upp eländet. Varför är det bara hundskit som ska plockas upp?

Det håller jag helt med dig om. Min kompis brukar röja upp efter sig men denna skogsbajsaren kanske inte var en lika rutinerad skogsbajsare?;)

Jaa, men jag tror inte icke Hundägare ens i sina vildaste fantasier kan föreställa sig att nån annan, med människor levande, varelse ska ÄTA UPP deras bajs! Den tanken tänkte nog inte ens jag innan jag fick min nuvarande gourmand till hund...
Och visst, jag har själv gjort mig skyldig, till en dylik synd som är för gräslig att ens nämna med små bokstäver... Men den historien tar vi inte upp här!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka