Hur tänker folk??? GRRR!!

Lena Furberg

Trådstartare
Vem sjuttsicken går ut i skogen en vacker vinterdag ... med fyra meter toalettpapper i fickan, sätter sig två meter från en vacker naturstig några kilometer ut i skogen och skiter??? Jag blir vansinnig!!! Antingen skiter man hemma, eller om man nu har dålig mage efter helgernas käkande, skiter man en bra bit från stigen och lägger över en rejäl sten eller vad som helst! Inte bara låter jättehögen ligga där med toapapper och allt!!
Att min hund sen struntar i allt vad lydnad heter och käkar upp hela härligheten ... ja, det är väl mitt fel då. För honom är det värt allt att få äta människoskit och detta är en situation då har INTE lyder för fem öre.
Men OM folk inte sket intill stigen sluppe jag detta elände!! Kan inte vara kul för alla andra heller som går skogspromenad intill en vidunderligt vacker sjö ... och nästan tvingas trampa i en jättehög med toapapper intill. Grrrr...:mad:

Sv: Hur tänker folk??? GRRR!!

Ja, visst undrar man ibland. Min låter oftast djurbajs vara ifred, men så plötsligt hör man henne smaska bakom en sten, och mycket riktigt, där ringlar toapappret som girlanger.

Ewww :crazy:

Nog för att jag kan skita i skogen ibland :angel:
Men det brukar hamna lite mer diskret och avlägset från stigar.

Det där har hänt mig också men jag fattade inte att det var människobajs förrän jag stoppat fingrarna i hundmunnen för att försöka få ut det hon stod och vägrade släppa taget om.

:eek::eek::eek::eek:

Fan, jag är arg på henne än idag för det traumat!

Men jag är inte så arg på den som bajsade även om det var äckligt. Nöden har ingen lag. Jag har två små barn och den ena har precis slutat med blöja så det händer att hon behöver göra något FORT!

Men nog går man bort från stigen för att hjälpa henne bajsa. :crazy:

Vem sjuttsicken går ut i skogen en vacker vinterdag ... med fyra meter toalettpapper i fickan, sätter sig två meter från en vacker naturstig några kilometer ut i skogen och skiter???

En vandrare? Är man ute en hel dag, eller flera dagar, så har man inte alltid toa i packningen. Och är det tjäle i marken går det ju inte att gräva ned. Men nånting kan man ju hitta på, typ lägga en sten eller pinnar över, för allas trevnad. Förstår att du är äcklad.

Åh jag är så himla tacksam över att min hund aldrig äter bajs, oavsett från vilket djur ...

SNUSK..

I skogen? Ha, min förra schäfer hittade en smaskig bajskorv ( producerad av människa...) ca 10 m från den bensinstation där vi stannat för att tanka bilen! Jag var ur en snabb sväng med honom för en bensträckare då han DÖK ner i gräskanten bakom bensinpumparna och smaskade i sig ngt.

När vi satt oss i bilen igen för att köra så spred sig en trevlig odör av människopoop i hela bilen:eek: - och då var vi bara typ knappt halvvägs mellan Skåne och slutdestination Hemavan. Jag satt o ulkade bakom ratten i ett antal mil innan stanken lagt sig ngt lite i a f:mad:

Hur tänker man som människa när man sätter sig o skiter precis bakom bensinstation, helt öppet:confused:

*delvis kl*

Detta är väldigt vanlkgt förekommande. Nu äter inte Leia människoskiten men hon rullar sig i den vilket inte är roligare :crazy: Detta händer allt som oftast när man är ute och går på elljusspår. Jag förstår att man kan bli så nödig att man kanske inte kan hålla sig men försöker man inte gå längre bort från stigen än 1 meter? Skulle iaf jag göra.

När jag var på väg hem från en utställning stannade vi till för att rasta hundarna i Gävlebro. Där finns det bensinmack, restaurang samt toaletter som är gratis och öppna dygnet runt. Tror ni inte hund f-n rullar sig i skit där också!?! Hur tänker folk då? Hur motiverar de sig att sätta sig ca 50m från en toalett? Var inte roligt att åka de sista 20 milen hem trots att jag försökt tvätta så gott det gick inne på toaletten.

Btw. Min hund äter inte människobajs längre. Jag tror hon blev avskräckt när matte jagade henne och gormade. Hon förknippar nu människobajs med en galen matte.:angel:

Eewww! :crazy:
Jag ska sluta gnälla över att min hund äter kattbajs då och då...

Nöden har ingen lag. Jag har två små barn och den ena har precis slutat med blöja så det händer att hon behöver göra något FORT!

Men nog går man bort från stigen för att hjälpa henne bajsa. :crazy:

Jo, jag har också småbarn och har hjälpt till med bajsning i skogen, det ska erkännas. :angel: Men det här var inte verket av nåt småbarn, kan jag lova... SÅ stora högar gör ingen liten unge!

En vandrare? Är man ute en hel dag, eller flera dagar, så har man inte alltid toa i packningen. Och är det tjäle i marken går det ju inte att gräva ned. Men nånting kan man ju hitta på, typ lägga en sten eller pinnar över, för allas trevnad. Förstår att du är äcklad.

Jovisst är det så att måste man så måste man. Men detta är en stig som folk går, med eller utan hund, i mängd varje dag. Vill man gå korta rundan tar det kanske en halvtimma i fridfull takt. Det är en jättefin stig! Och har man så dålig mage att man vet med sig att man kanske måste bajsa på den korta stunden (varför tar man annars med sig toapapper???), kunde man ju gå en bit från stigen och i vart fall försöka dölja sitt Verk en aning...
Lägga ett par större stenar över är bra, då kommer inte hunden åt läckerheten. Å andra sidan tror jag inte folk som inte har "mat"frisk hund kan föreställa sig att deras bajs ska ätas upp av en lycklig jycke, så dom kanske inte förstått vikten av att gömma "godiset"... :d

åh fy vad äckligt !

och jag måste berätta om min snuskhund !
mitt ex har en hane och när vi gick i skogen och hade hundarna lösa så fick jag ha stenkoll på min hund när hanen satte sig och bajsade, för det bästa min hund visste var att springa fram och käka upp hans bajs - innan det hann landa.

Hon tjuvade alltså han varma färska bajs direkt från hans rumpa, som om det var en glassautomat :o

Skrattar så jag får ont i magen, liknande händelser har man ju råkat ut för då och då
tänk sedan att man måste åka komunalt för att komma hem. Då när det händer mig skrattar jag inte. Tänker närmast på var närmase vet finns .

eeeuuuwww... :crazy:

Måste berätta en historia som jag garvar åt än idag;
En barndomskompis till min bror, tillika en person som ALLTID råkar ut för HEELT sinnessjuka saker, berättade att en gång när han och hans två syskon samt ena syskonets schäfer åkte bil mellan sthlm och gbg så hade de fått stanna akut någonstans för att han (kompisen) hade fått akut magknip.

Han sprang upp i skogen och gjorde ifrån sig och samtidigt passade syskonet på att rasta hunden där i krokarna.

Nåväl, när alla var klara så satte de sig i bilen och fortsatte färden. Tilläggas här kan att kompisen åkte i baksätet tillsammans med hunden (sedanbil).
När de åkt en bit så rapar helt plötsligt hunden högljutt - och en stank av han egen skit sprider sig!
Då har alltså hunden sprungit bort dit han skitit diarré och smaskat i sig det för att sedan rapa det i hans ansikte i bilen.... eeeuuuuwww :crazy::eek:

Men som sagt, vi garvar läppen av oss åt sådana här historier för denna killen råkar liksom alltid ut för helt otroligt sjuka saker....

Min ahundar gillar för övrigt också skit - både människo- och kattskit :cool:

Det finns folk som har t.ex. tarmsjukdomar som helt enkelt inte kan hålla sig. En bekant till mig vet att han alltid blir extremt nödig om han t.ex. springer :angel: Ja vad gör man? Däremot måste jag hålla med om att man kan kliva mer åt sidan.

Jag har alltid undrat om det är äckligast att de rullar sig eller äter skiten? (Mina åt...)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka