Hur stort är barnet

MaRomer

Trådstartare
När det är:
10v, 11v, 12v, 13v, 14v osv

Jag menar alltså när det ligger i magen. Är medlem på en sida där det står hur stort det är i v 16 och i v 20. Men det skiljer ju 10 cm..

Bilder vecka för vecka är också intressant.

Nyfikna jag=)

Sv: Hur stort är barnet

Var osäker på om den skulle ligga där eller inte=) Jag menar jag är ju inte mamma ännu=).hehhe

På den sidan står det att barnet är ca 13-14cm i v 18 och på den sidan jag är medlem på är barnet ca 16 cm i v 16...Hmm

Kan någon förklara detta för mig? Vilken sida stämmer?

Och i v 20 är barnet ca 14-16 cm och på den sidan jag är inne på är det ca 25 cm.... ganska stor skillnad=/

Senast ändrad:

De 3 sidorna jag hittade visar att barnet är ca 11cm i v. 16 så jag skulle faktiskt gå efter dem..:laugh:

Att det skiljer så olika beror på om de menar längden på hela barnet från topp till tå, eller om det är från svanskotan och till huvudet. Det är så de mäter barnet på UL kring v.18, man mäter alltså inte benen. Dessutom ligger de ju sällan stilla och helt raklånga i magen ;)

När mamman är i graviditetsvecka. 18 är fostret ungefär 16 veckor gammalt. Man börjar räkna graviditetsveckorna redan när man får sin sista mens, då är man i v. 0+0. Sen kring v. 2 har man ägglossning och i v.4-5 så uteblir mensen man väntar på.

gravid.se :idea: man mäter från huvud till stjärt när fostret är i den åldern.

Senast ändrad:

Att det skiljer så olika beror på om de menar längden på hela barnet från topp till tå, eller om det är från svanskotan och till huvudet. Det är så de mäter barnet på UL kring v.18, man mäter alltså inte benen. Dessutom ligger de ju sällan stilla och helt raklånga i magen ;)

När mamman är i graviditetsvecka. 18 är fostret ungefär 16 veckor gammalt. Man börjar räkna graviditetsveckorna redan när man får sin sista mens, då är man i v. 0+0. Sen kring v. 2 har man ägglossning och i v.4-5 så uteblir mensen man väntar på.

Förstår ej varför du skrev detta...
Men tack för ditt svar!

25 cm är min som är 6 v äldre än din. du fick väl broshyr från BM??

Ja då men inte till mig som jag behöver info=) E mamma som undrade om det inte fanns någon bra sida hon kunde gå in på=) Hon har ju 2 att hålla reda på.hehe

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 347
Senast: cirkus
·
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
7 298
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2