Hur stora är era 07:or?

oxo

Trådstartare
Ja som rubriken lyder, hur stora är era 07: or?
Vilken stam osv. lägg gärna in bilder:)

Sv: Hur stora är era 07:or?

Min 07:a var 127 cm vid 11 månaders ålder. Kortet nedan är från samma dag. Hon är e. Hugo - Knast Halsnaes - Sindarve Tulling - Eik. :love:

21338992.jpg

Ja som rubriken lyder, hur stora är era 07: or?
Vilken stam osv. lägg gärna in bilder:)

Min var 141 för ca 1-2 månader sen och han har växt lite sen dess skulle ja tro :grin:
Bilder kommer..

kl

hur stora/höga förväntas dom bli?

det måste ju vara nån mer som har en 07:a!

kl

hur stora/höga förväntas dom bli?

det måste ju vara nån mer som har en 07:a!

Förväntas att bli 165-170 men jag har faktist ingen aning om dom ens kommer sluta på 165 ;o..

aha sicken otur. jag ska hämta min lille på lördag. han är 146 nu och jag var rädd för att han skulle bli liten. dom har iofs sagt att han ska bli ca 167 så det får vi hoppas att han blir:)

Dålig på det där hur stora dom brukar vara vid olika åldrar därav min nojja;)

Pix är nog runt 140 cm i mkh nu, mamman är 151 cm och pappan var 155 cm
u: Chiquita
e: Blixten

21585053.jpg

21585307.jpg

Min häst var ca 145 cm som åring, 158 cm som 2-åring och har sedan stadigt vuxit sakta och är nu 5 år och har gjort ett ryck upp till 166-167 cm.

åh det får vi hoppas att denna gör också:) jag vill inte ha en 155 häst:/

finns btw redan en "hur stor är din 07" tråd den finns i avels forumet. den e väl på 19 sidor så fortsätta på den kan ju vara en ideé?
:idea:
men kul att folk kommer igång igen, måste väl ut o mäta min flicka snart, men han ni några tips på att få ett korrekt mått, har en mätsticka, men det e ju bra ett vattenpass på dem, så man kan ju fortfarande vingla iväg åt nått håll så det blir fel, hur gör ni?

haha jo jag hittade alla storleks trådarna efeter jag hade lagt ut denna :)

Jag har inte mätt så noga om jag ska vara ärlig så det kan ju diffa på nån cm jag har en tumstock och en pinne:)

Min häst var ca 145 cm som åring, 158 cm som 2-åring och har sedan stadigt vuxit sakta och är nu 5 år och har gjort ett ryck upp till 166-167 cm.

Det låter ju bra. Har en åring som är 142 cm och jag hade ju tänkt mig åtminstone 160, trodde inte chansen var stor. Mamma och pappa är 162 och 165.

/Anne

haha jo jag hittade alla storleks trådarna efeter jag hade lagt ut denna :)

Jag har inte mätt så noga om jag ska vara ärlig så det kan ju diffa på nån cm jag har en tumstock och en pinne:)

Ta vattenpass istället för pinne. :idea:

/Anne

jo jag vet att jag borde göra det men jag har varit för lat för att ta med en till stallet :)

Lanzelot, sv hbl, var vid 14 mån ålder 151-153 cm. Lite svårt att bestämma då han inte riktigt ville stå still.

Beräknad höjd: 165cm.

*knapplån*

här är min 07:a sist jag mätte henne så var hon 150 cm fram och 154 cm bak (har jag för mig :o) hon är e Corlensky G ue Magritte - svenskt halvblod

20528512.jpg

20528510.jpg

tyvärr så fastnade hon på en krok i boxen förra måndagen och fläkte upp ena näsborren.. vi sydde ihop den, men det läkte ej som det skulle så hon har nu en deformerad näsborre :( dock hellre det än att hon hade skadat sig så illa att jag hade varit tvungen att ta bort henne..

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 559
Senast: thoora
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar