Hur stora är 11:orna?

Sv: Hur stora är 11:orna?

Mina två nordispojkar är 130 cm i manken och 132 över korset. 8 respektive 9,5 månader. Jag hoppas att de ska landa över 150 cm och med tanke på stam borde det bli någonstans däromkring.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Min unghingst forstätter att växa så det knakar! nu är han 145cm i manken, lika hög i bak. Växer väldigt jämnt för en häst som växer så fort. han är nu 9 månader gammal. Hans kompis av samma ras är ca 135cm.. Vet inte vart han kommer hamna, men känns som över 160cm iaf! Och det är oerhört ovanligt i den rasen, och inte tillåtet.. tur han inte ska bli avelshingst...:P
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Idag har jag mätt Imbra, har ingen riktig mätkäpp... ca 136 cm fram och 140 bak, 8 månader.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

KL

Mätte min igår, men har inte heller någon riktig mätkäpp, men han är 135 i manken (+- ngn cm) och ett par cm högre bak just nu. Har verkligen växt så det knakat den senaste månaden! Är 6,5 månad.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mätte häromdagen igen, nu mätte min lilla 145 stolta cm över marken. Hon är 8,5 månad. Glömde mäta bak men hon är lite överbygd.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

:)Vildros 6 månader och en vecka 132 cm fram högre bak e. Warsteiner- Happy Day mamma 167 cm Svenskt halvblod
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

KL

Mätte min igår, men har inte heller någon riktig mätkäpp, men han är 135 i manken (+- ngn cm) och ett par cm högre bak just nu. Har verkligen växt så det knakat den senaste månaden! Är 6,5 månad.

Mätte igår till 137, med bättre instrument än innan, snart 7 månader. Börjar äntligen hulla på sig lite också.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Vår Bj`s Black Mezzo är ca 7 mån + 10 dagar gammal 139 cm -141 bak
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mitt sto e.Briar mätte 146 cm som 8 månaders,hon är 9 månader om en vecka ska bli spännande att se:)
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Att använda en mätkäpp verkar vara för tekniskt för mig! Jag mätte min fölunge för ett par veckor sedan, då var han fortfarande 134cm. Folk tyckte det verkade lite, han såg större ut, så nu i helgen fick sambon sköta mätkäppen.

Då visade det sig att lille mannen på drygt 8 månader var 142cm.

Jag är verkligen på en nivå att jag behöver instruktionsbok för att använda ett järnspett... :o
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Min lille kille mätte 139 cm i manken och 141 i korset på sin 7-månaders dag :) Han är e: Warsteiner ue: Cortez :D
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Mätte Dahlia för nån vecka sen, ca 10mån, o nu har hon borjat räta upp sig! 150cm fram o 153cm bak! E. Cashmir ue. Grannus.
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Vår Bj`s Black Mezzo är

ca 7 mån + 10 dagar gammal 139 cm -141 bak

ca 8 mån 139,5 cm -142 cm/Bak
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Koronn blev ju åtta månader igår och fick komma in och bli mätt! Han tyckte det var lite läskigt med vattenpasset men det gick efter ett tag! ;)


Sex månader: 132 cm

Sju månader: 135,5 cm/140 cm

Åtta månader: 138 cm/141 cm
 
Sv: Hur stora är 11:orna?

Nu är Everest häst! 148 cm i manken mätte han igår, snart 11 månader
Linka också hon snart 11 månader mätte 142cm.
Dom växer så det knakar! Dom får bara inte bli över 160cm, är inte godkänt inom rasen...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp