Hur stora -06 or?

H

Helena B

Hej

Vet att jag läst liknande inlägg på Bukefalos men hittar den inte så jag skriver en ny.
Hur stora är ena -06 or halvblod?
Och hur stora förväntas dom bli?
:rofl:

Sv: Hur stora -06 or?

Min är typ 1,52. Hon har så långa ben.

Varken mamman eller pappan är över 1.65 så jag hoppas att hon inte blir någon jättehäst men det lutar åt det hållet. Vet var här idag och vaccinerade henne, han trodde hon var 2:angel:

148 cm. ganska exakt ett år är hon. Det finns en annan tråd om det, men jag vet inte hur man länkar:p

152 cm är inte särskilt stort för en åring så det kan nog stämma bra att den blir som föräldrarna.
Min ena har passerat 160 nu (kommer mkt troligt att stanna ganska exakt på 170 om man ser till hennes mått vad gäller ben odyl)
Den andra som kommer att bli stor (har varit väldigt hög hela föltiden) är ännu inte ett år (f 7/7) och även hon är nog runt 160 redan aningen mindre bara än den äldre som är 3 mån äldre. Denna håller vi tummarna på att hon stannar under 175 men mkt mindre än så blir hon nog inte. Båda är som tur var mkt lätta och långbenta så några stora tunga hästar blir det inte även om de blir stora höjdmässigt.

Den stora är ca 1.53, med den del massa, men inte alls tung i typen, väldigt mycket är ben.
Lilltjejen är bara kring 140, och hela hon är väldigt nätt. Tyvärr kommer hon väl landa ngnstans precis över ponnymåttet, ca 150-155 cm.

Min är ca 150 fram o ngr cm högre bak. Född 9 juni. Mamman 160 cm o pappan 164 så han blir väl oxå där nånstans.

Min Donna är 147cm i mkh,men rumpan har skutit iväg lite den sista tiden.:)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 905
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 155
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama