Hur stor tror ni att han kommer bli?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pacific ocean
  • Startdatum Startdatum
P

Pacific ocean

Hej! :)

Hur vet man på ett ungefär hur stor sitt föl kommer att bli som vuxen?
Jag har en 08-hingst som nu vid 5 månaders ålder är 1,52 imkh. Någon
som har ett humm om hur stor han kommer att bli på ett ungefär?

Hans pappa är 1,78 och hans mamma är ungefär 1,69 men växer fortfarande då hon är 4 år. Jag har jämfört skenbenen på mamman och "Pacific" som fölisen heter och min fölis har längre än henne. Har hört att det kan vara ett sätt att se hur stora dem kommer att bli, eller?

Ni får jättegärna berätta om era föl, mkh och hur stora dem kommer att bli :)

Sv: Hur stor tror ni att han kommer bli?

Utifrån de trådar jag har läst ang storlekar på föl, 1åringar och tvååringar så skulle jag vilja säga att din fölis bör bli väldigt stor. Skulle snarare tro som pappan till din.

Min 17 månaders unge är ca 155, henne tippar jag på 165 men hoppas på ännu större. Hennes mamma är 167 och pappa 170. Ligger större bakom mamman.

Mvh MAria

Liknande trådar

Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 323
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Läste i en tråd för ett tag sedan att fölens tarmar inte var färdiga för att kunna ta upp näringen från hö/hösilage förrän vid 8...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: ameo
·
F
Avel Nu har vi alla tre hästarna hemma...sto + 3 månaders stoföl och C-ponnystoet. Stod och tittade på dem igår, fölis och ponnyn verkar ha...
2
Svar
23
· Visningar
1 633
Senast: bibbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10