Hur stor plats har era hundar i bilburen?

ako

Trådstartare
Vi har ju bestämt oss för att skaffa en bilbur nu när vi har två hundar. Bottenmåtten i buren kommer att bli: Bredd: 92, djup 90, o kanske 75 i djup vid taket. Höjd 74 cm. Det går att få buren i olika stora fack (vill ha mellanvägg eller i allafall möjlighet till det), vilket jag tänkte utnyttja då jag har en cockertik (som bör bli normalstor, dvs knappt 40 cm) och en rätt stor springerhane ( 57 cm i mkh, jfr med mindre labbe i storlek). Om man gjort två lika fack hade de ju blivit 46*90 cm, och nu funderar jag på att låta flytta mellanväggen 5 cm så att den blir 41 resp 51 cm bred, och så klart 90 djup (och ca 75 ´djup vid taket)

Alltså, ni som har bilburar; vad tror ni om det? Vad har ni för hundar och hur stor plats har de i sin bur?

Tack, tack :)!
 
Sv: Hur stor plats har era hundar i bilburen?

Putt, putt :angel: .

Ingen mer än den snälle Piru (som redan talat om sina burmått i en annan tråd) som har vovven i bilbur och vet hur stor både vovven buren är?

Tack, tack!
 
Sv: Hur stor plats har era hundar i bilburen?

jag har två kineser i en dogman bur som är avsedd för typ spaniel. den e typ 50*70*50 tror jag.
 
Sv: Hur stor plats har era hundar i bilburen?

Jag har min whippet i hela skuffen på min Ford focus kombi.
 
Sv: Hur stor plats har era hundar i bilburen?

Tack båda för svar :)!

Snälla, snälla! Fler svar önskas. Ni måste vara några till som använder bur... Vet ju inte vilka mått jag ska beställa...

Tusen tack på förhand.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hejsan hundvänner Jag håller på med projektet att köpa en ny dubbelbur till bilen. Ja har dock fastnat lite i träsket att den ena...
Svar
2
· Visningar
1 286
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag kommer att behöva måttbeställa bur till min bil, men jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Det kommer dock bli så att vi fäller...
Svar
19
· Visningar
1 986
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
4 228
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp