Hur stor påverkan har förfäderna?

Piffpuffen

Trådstartare
Är alltid intressant att sitta och titta vilka hästar som finns långt tillbaka i stammen men när "slutar" dom ha betydelse och blir mest kuriosa?

Alltså, hur många steg kan man räkna att egenskaper ärvs vidare?

Sv: Hur stor påverkan har förfäderna?

*puttar puttar*

Ingen som vet?

Vore väldigt intressant då det disskuteras att morfars mor var sådan m.m.

Men går det verkligen att se att egenskaper ärvs så långt?

Sv: Hur stor påverkan har förfäderna?

Ibland gör de det, ibland inte. Jag red en häst med Napoleon i tredje led (ue Iran), och han hade nästan exakt Napoleons kors - så där kunde man tydligt se var det kom ifrån. Men det är klart att det är större chans att egenskaper slår igenom när de ligger närmare i stamtavlan.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 973
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 442
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka