Hur stor ingång till hundkoja?

Comfort

Trådstartare
Är på G att bygga hundkoja, men hittar inget mått på hur stort ingångshålet bör vara?
Hunden är en retriever som blir stor, nu 7 månader, 57 cm hög och 27 kilo.

Sv: Hur stor ingång till hundkoja?

Ska den stå i hundgård skulle jag heldre ha hunden att huka sig än att det snöar in. Så lägre än vad hunden är hög.

Ja den ska stå i hundgård, tänkte sätta kojan på lecastenar så den kommer upp lite och sen ha en ramp som slutar ca 30 cm under hålet så att det blir lagom "kropphöjd". Ska även ha ett litet "tak" över ingången. Funderar lite på om 35*45 kan bli lagom men vill inte ha för stort heller :/

När jag söker hittar jag bara hur stor själva kojan bör vara.

Sant, om man tänker att hunden kan springa genom en agility-tunnel utan problem, då får i alla fall min huka sig rejält, så borde det inte vara problem att göra just ingången lägre.

Du kan ju i och för sig hänga över sån plast de har i kylrum, som en flärp och lära hunden trycka undan plasten. Då kan ju ingången vara högre än hunden.

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 258
Senast: SiZo
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka