Hur stor är risken att hon har kastat?

Sanette

Trådstartare
Mitt dräktiga sto fastnade i eltrådarna i dag och gjorde en rejäl vurpa så hon gick omkull. Det blev inte en skråma på henne men jag är lite orolig att hon ska ha förlorat fostret/ kasta. Hon är dräktig på 80 dygn. Vi ultraljudade henne för ca 10 dagar sedan och då va hon fortfarande dräktig och vi ska ul henne igen på 90 dygn. Hur stor är risken att hon har förlorat fostret? Tacksam för alla svar!

Sv: Hur stor är risken att hon har kastat?

Tror inte att du ska stressa upp dig för mkt...det har nog gått bra...
Efter ca 45 dygn så brukar det gå bra, även om hästen gör sig illa, blir skrämd mm...
Givetvis ska ni väl ultraljuda på 90 dygn,eller???

Jag tycker inte heller att du ska oroa dej. Blivande mammor ar tuffare an vad man tror - bade manniskor och hastar.
Eftersom hon ar sa langt gangen, sa tror jag inte att det ar nagon storre fara. Men UL sa snabbt ni ska i alla fall, sa att ni vet.
Det ar alltid battre att sakert veta!

Ja, vi ska ul henne på 90 dygn också. Vi ul henne för ca 10 dagar sedan för att hon brunstade. Känner mig lite lugnare nu.

Senast ändrad:

Mitt sto var med om en krock på väg till en tävling och det gick bra. Hon var då dräktig på ca 70 dygn efter en tjuvbetäckning. Kollade henne på 90 dygn då hon ej hade brunstat, och då var hon dräktig :) .
Skulle tro att det inte är någon större fara med ditt dräktiga sto :)

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 118
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 455
Senast: Lyxzen
·
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
2 764
Senast: Packipim
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 486
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31