Hur stor är slemproppen?

Boll

Trådstartare
En liten fundering bara...:D
Och hur ser den ut?
Är det alltid blod i den?

/ Anna
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Jag kan inte minnas att det var blod i min slemmis. Däremot var den lite svagt rosafärgad, därför anade jag att något var på g, typ som en rosa flytning som kom och gick under dagen (sonen föddes natten därpå). Vanliga flytningar hade jag nämligen hela tiden. under graviditeten. Mer eller mindre.
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Jag har oxå haft vanliga flytningar mer eller mindre under hela graviditeten, är i vecka 37 nu. Men i morse så hade det kommit som slem (typ gelé), helt klart som vatten i färgen och ca en tesked i mängd (låter mysigt va? :o:eek::D)
Jag funderade då om detta kunde vara slemproppen eftersom jag inte haft något liknade innan...
Det har inte kommit mera under dagen, så det var kanske något helt annat.

// Anna
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Jag har läst att den kan se jätteolika ut från person till person. Vissa får en jättestor grön klump och andra får blodblandat, vissa får ut den i bitar och vissa märker ingenting....

Så visst kan det vara slemmis....
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Har hört att det kan ta upp till tre veckor efter slemmis avgång till BF.
Hoppas att bäbi kommer snart i så fall, för annars kommer den vid juletid och det vore ju synd om den lille/lilla.
Jag vill gärna knipa tills efter nyår :angel:

// Anna
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Då får vi knipa ihop :D
Jag är beräknad till 6/1. :banana:

// Anna
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Har hört att det kan ta upp till tre veckor efter slemmis avgång till BF.
Hoppas att bäbi kommer snart i så fall, för annars kommer den vid juletid och det vore ju synd om den lille/lilla.
Jag vill gärna knipa tills efter nyår :angel:

// Anna

Hoppas du får en liten 08:a :) som du vill.

Slemproppen gick på mig 7 dagar innan bebis ville ut.
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Jag ställde samma fråga till min BM när jag gick i väntans tider.

Hon talade då om att hon jobbat som barnmorska i 20 år och fött 3 egna barn - och aldrig i hela sitt liv sett den där förbenade slemproppen. :p
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Det kanske bara är en myt :D och finns egentligen inte alls.

Fast vad var det jag hörde detta...?

Barnmorskan sa till tjejen med värkar som kom in till BB.
-Har slemproppen gått?
-Ja, han skulle bara parkera bilen. :D

// Anna
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Jag vet inte, mitt vatten gick sen på förlossningen när jag kasta av mig byxorna mellan värkarna sa barnmorskan att där var slemproppen men jag såg den aldrig.
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Barnmorskan sa till tjejen med värkar som kom in till BB.
-Har slemproppen gått?
-Ja, han skulle bara parkera bilen. :D

// Anna


:rofl:

Bara knip, du skulle ju komma hit och hälsa på innan förlossningen! Det låter som om du får skynda dig!:D
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Barnmorskan sa till tjejen med värkar som kom in till BB.
-Har slemproppen gått?
-Ja, han skulle bara parkera bilen. :D

// Anna

:rofl::rofl::rofl: Den var bra!


Jag såg förresten aldrig skymten av någon slempropp. Mitt vatten gick också inne på förlossningen, ca 40 min innan William föddes, så den kanske hängde med där? Har ingen aning...
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Som min man sa när jag frågade honom...

- Tja, den är väl ca 1.90 och ganska skäggig :D :rofl:
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Med första barnet lossnade min propp några dagar innan jag födde och den var grönaktig och seg som jag vet inte vad! Den hängde mellan benen på toabesöket och gick inte att greppa men där kunde den INTE vara kvar, urk!! Tog tag i det som gick med papper för att kunna greppa! Tjockt som snor och segt....

Med nästa barn totalt annorlunda! Trodde vattnet gick samma morgon som han föddes, det rann i mängder! Väl på BB konstaterar hon ingen vattenavgång utan bara en massa genomskinligt tunt slem i massor, t om hon var äcklad av att göra en gynundersökning bland gojs....
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Hu då!:eek:
Låter inte så mysigt :o
Men kul att läsa om :D :rofl:

// Anna
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Min var som gele (snorkonsistens:p) och det kom en hel del. Den kom 1-2 veckor innan Arvid kom.
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Enligt en sajt ser den ut så här...kanske. Vad vet jag ;)

Hur ser slemproppen ut?

Slemproppen brukar se ut som en klump (kan komma i flera omgångar) av slem. Vissa säger att den liknar en propp andra upplever den mer som slem och inte helt olik tapetklister.
Slemproppen kan vara transparant, lätt gulfärgad, lite beigeaktig. Den kan ha rosa-röda strimmor i sig eller vara blodblandad.
 
Sv: Hur stor är slemproppen?

Har hittills aldrig sett den. Vore kul om jag kunde få göra det den här gången, och jag hoppas även att vattnet går spontant den här gången. Vore skoj att få uppleva lite nya grejer!!!

Men jag ska ha efter dig, 19/1, så då kanske du redan vet om det var slemmis eller inte.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: trazel
·
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp