Hur stor är chansen?

Sv: Hur stor är chansen?

Ja, jag kan intyga det. Att det räcker med ett barn i magen menar jag..

Trots att jag var ung (19 år), vältränad, smal och med en väääldigt liten mage etc, så fick jag massor av bristningar. Och trots att jag gått ner allting direkt och har en relativt smal mage igen så är skinnet lite slappt eftersom bristningar har gjort det oelastiskt :(

Och ja, så är det ju bara. Fast det förhindrar inte det faktum att jag verkligen hatar min mage fortfarande. Kul att inte kunna visa sig i bikini vid 20 års ålder redan..
 
Sv: Hur stor är chansen?

Nej det forstar jag forstas :(
Men inte hade val tanken pa det forhindrat dig att skaffa barn? Tanken pa risken alltsa. For man vet ju (tyvarr) aldrig hur det blir forran det ar "klart". Jag trodde att jag skulle fa massor av bristningar eftersom jag fick det pa laren i tonaren nar jag vaxte snabbt. Men hade aldrig sett den risken som en anledning att INTE bli gravid. Daremot fick jag bristningar pa brosten, som exploderade fran liten B till E :eek:, och brostvartorna har andrat sig under graviditeten och ar inte sa himla snygga nu :(
Men som sagt, man kan ju inte forvanta sig att se likadan ut efter att man fatt barn som innan!

Oj nu ar vi valdigt OT :angel: :p sorry TS!
 
Sv: Hur stor är chansen?

Bristningarna är ju i regel hormoniella...

Jag visar mig glatt i bikini trots en lagom degig mage. Jag är stolt det har ju bott tre fina barn där !
 
Sv: Hur stor är chansen?

Nej, just den risken hade nog aldrig stoppat mig från att skaffa barn.
Och trots att jag inte ens ville ha barn när jag blev gravid, så var nog bristningar/annat liknande det jag funderade över minst.. Det var ju lite större grejer, som hur man skulle klara av det. Hur jag skulle kunna bli en bra mamma med min psykiska ohälsa (Borderline bland annat) osv.

Fast nu, när man är säker i mammarollen, vet att allt går bra och alla stora saker är avklarade.. Ja, DÅ känns bristningarna som en väldigt stor grej :D Man tänker konstigt ibland..
 
Sv: Hur stor är chansen?

Skulle jag få välja skulle jag vilja ha tvillingar nästa gång, dubbel bonus liksom. En graviditet men två bebisar :love:

Tror dockatt rädslan som många har beror på osäkerhet, hur man ska klara det.

Jag skulle i alla fall bli överlycklig över att få veta att jag bar på tvillingar :)

Jag har aldrig varit speciellt kroppsfixerad innan barnen, och är det ännu mindre nu efteråt. Jag har slapp mage och bristningar, men orka bry sig om lite slappt skinn :crazy:

Dock är jag väl medveten om kost och hälsa, tränar mycket och äter aldrig skräp. Men det är för att kroppen ska hålla nu och i många år framöver, inte för att jag ska vara snygg.
 
Sv: Hur stor är chansen?

Jag kan inte vara stolt över något som jag anser vara fult.. Det kanske kommer med åldern, eller med att jag mår bättre, får bättre självförtroende etc. Nu går det tyvärr inte, och det är lite jobbigt ibland.

Men det är bara för mig att hoppas på att jag antingen slutar att bry mig en dag, eller till och med kan bli stolt över den hemska magen ;)

Min mamma fick inga bristningar med mina två äldre syskon, men med mig fick hon MASSOR. Trots att jag är 22 år nu, så syns dom fortfarande rejält på henne.
 
Sv: Hur stor är chansen?

Hur stor är chansen för tex mig att få tvillingar?
Oregelbundenhet på äggstockar? Dvs min ägglossning har inte varit den jämnaste.
Farbror till min sambo är tvilling. Tvillingsystern till denna farbror dog som barn. Men ingen av min sambo eller hans systrar sedan är tvillingar. Vad jag vet så finns det inga tvillingar på min sida.

Mot slutet av februari kommer jag att ha ultraljud, men jag skulle ändå vilja ha era åsikter och vad ni tror om detta?

Välkommen in i tråden!! :bow:


Tvillingar kan alla få.
Men enäggs tvillingar går i arv på tjejens sida.
Tvillingar är tjejen som släpper fler ägg vid två äggs tvillingar.
Rn äggs tvillingar då delar ägget på sig.
Jag har enäggs tvillingar. Min mormor va enäggstvilling.
så min dotter dotter har möjligheter att få tvillingar enäggs.
finns att läsa om
 
Sv: Hur stor är chansen?

har du några källor till detta om enäggstvillingar ?

När jag fick mina (enäggare) så fick jag helt annorlunda information.

Enäggstvillingstatistiken är helt jämnt fördelad på alla populationer. (ålder/geografi etc)
 
Sv: Hur stor är chansen?

Nej, du har fel. Enäggstvillingar är en slump. Att ägget delar sig är ett fel som bara råkar hända.
Tvåäggstvillingar (då släpps två ägg samtidigt) är däremot ärftligt.
 
Sv: Hur stor är chansen?

Jag har också varit förskonad från bristningar (fick yttepytte precis längst ner på magen och ett väldigt vacker - i mina ögon-snitt som nästan är osynligt) medan jag har flera bekanta som fått fasliga bristningar trots bara en bebis i magen. Så bristningar är inget skäl för att inte önska sig en tvillinggraviditet. Jag har också haft turen att slippa känselbortfall vid snittet vilket jag förstår inte är alla förunnat.

Jag tycket Bananbambi sa det så fint:love:
"Skulle jag få välja skulle jag vilja ha tvillingar nästa gång, dubbel bonus liksom. En graviditet men två bebisar!"
 

Liknande trådar

C
Ekonomi & Juridik Luddig rubrik kanske, men jag skulle vilja ha lite input och åsikter. Har en 10 årig häst som inte presterat ngt, och som även har en...
2
Svar
26
· Visningar
4 165
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 423
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp