Hur stimulerar man en katt på liten yta?

Piek

Trådstartare
Jag kommer att flytta i höst och vill självklart att min katt ska få följa med. Den nya lägenheten är dock bara 25 kvm så jag behöver alla tips om hur man på den ytan kan stimulera katten!
Det är en hona innekatt skogis/Birma på två år. Hon är ganska lekfull men brukar hålla sig i samma rum när hon leker, det rummet är ca 25 kvm.

Är det en bra grej att kastrera katten innan flytt? Har fått för mig att dom blir lugnare då.

Alla tips är välkomna! Ni som bor smått Visa gärna bilder hur ni inrett för katterna :)

Om det inte skulle funka så finns möjligheten att katten får flytta till min mamma men jag vill gärna prova :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 805
Senast: Zoya
·
Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 395
Senast: Noxos
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp