Hur sopsortera eluttag?

Sallybally

Trådstartare
Jag har googlat mig vansinnig på hur man sopsorterar eluttag, gamla telejack etc utan resultat. Sladdar och sånt har jag koll på men ingenstans verkar det finnas info om ovanstående.

Hjälp!?
 
Sv: Hur sopsortera eluttag?

Menar du vanlig hushålls sortering? Annars vågar jag nog påstå att de bör lämnas in på en annan typ av återvinning, där de tar emot el för fast installation.
 
Sv: Hur sopsortera eluttag?

Ok! Jag hade funderingar på om det kunde gå som t.ex metallskrot eftersom det ju innehåller just en del metall.
 
Sv: Hur sopsortera eluttag?

Elektronik borde de ha och med det kanske en behållare för fast installation, annars är tipset att fråga på plats var de vill att du slänger det.
 
Sv: Hur sopsortera eluttag?

Jo vanligt elavfall finns förstås men tror inte det finns separat för fasta installationer. Klart jag kan fråga men det är inte alltid någon som jobbar där finns i närheten tyvärr. Brukar vara rätt många som lämnar sopor där så det blir ofta kö = jag vill inte stå och vänta på att någon ska dyka upp alltid :)
Jag satsar väl på vanligt elavfall om det inte finns nån att fråga.
 
Sv: Hur sopsortera eluttag?

Här ska de slängas bland elavfallet, bland kaffebryggare och kabelsnuttar. :)
 
Sv: Hur sopsortera eluttag?

Ta med nästa gång du åker till tippen och fråga dom som jobbar, så gör alltid jag när jag är osäker! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: Jeps
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 062
Senast: KesoNeso
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
751
Senast: Angel
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp