Hur söka tyska stamböcker?

CCT

Trådstartare
Vi har ett tyskt sto, relativt nyinköpt, och hon är 10 år och kom till Sverige för 2-3 år sedan. Hon har troligen fått föl i Tyskland och nu undrar jag om man kan leta reda på om hon fått föl och hur många?

Hon är brännmärkt med märket för Hessenhäst, hessiska varmblodet och har stämpeln Projekt Hessenpferd i sitt pass. Vad jag förstår räknas hon då som renrasig "Hessenhäst".
Det vore roligt att se hur många föl hon fått i Tyskland och med vilka hingstar.
Hon har bra stam.

Finns det någon som vet hur man kollar detta? Hon har en Holsteinerhingst som pappa och på mammas/morfars sida är det Westphaler och Hannoveranare.

Sv: Hur söka tyska stamböcker?

Hessen Verband finns inte mer utan de har gått upp i Hannoveraner Verband, så mitt råd är att först kontakta dom.

Sv: Hur söka tyska stamböcker?

Hur gör man det? Hur hittar man kontaktuppgifter? Kan man kontakta dem på engelska?

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 094
Senast: Marna
·
C
Avel Många påhopp har gjorts angående hingstar som är bärande av OLW genen.En sak som gjort Sverige begränsade i sitt urval...
2
Svar
33
· Visningar
2 959
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka