Hur snabbt jobbar STC?

T

Tosen_85

Ingen vidare rubrik, men som jag skrev, hur snabbt jobbar STC med det administrativa. Har kollat häst (igen) och säljaren är inte den personen som står som ägare... vet inte hur länge säljaren har haft hästen men några månader iaf.

Sv: Hur snabbt jobbar STC?

Så då borde jag med andra ord dra öronen åt mig när det gäller den hästen

Eller ställa frågan rakt ut varför personen inte står som ägare, det kanske finns en alldeles logisk förklaring.

Ibland när folk som brukar göra hästaffärer ofta så ger dom fasen i att göra ägarbyte( om dom ändå ska sälja snart igen) för att det kostar en del..det behöver inte vara nåt skumt, men jag skulle ändå ta kontakt med den ägare som står på hästen innan jag gjorde affär

Två dagar från att jag skickade in pappren (jag vet att det är säljaren som ska skicka men nu gjorde jag det) :idea:

när jag köpte min tog det nästan en månad innan jag stod som ägare.

Men ett par månader är för länge.

"Min" förra häst stod pappa på, så att vi skulle dra momsen, nu var det ju hans häst med, men jag anser att det var min :p

Det är inte nåt sånt det gäller?

Idag kan man säga att STC var snabba. Skickade in pappret igår och idag står det nya ägaren på hästen. De fick alltså pappret idag. :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 876
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 451
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
3 375
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar