Hur skyddar ni era skinnsoffor?

Sv: Hur skyddar ni era skinnsoffor?

Jag har 2 soffor bredvid varandra. 1 skinn och 1 textil. Så nya regler blev FÖRBUD i skinnsoffan och OK i textilsoffan.

Istället så har dom börjat kissa o bajsa i textilsoffan.
Vad har jag gjort för fel i uppfostran? helt otroligt.

Jag har 2 soffor bredvid varandra. 1 skinn och 1 textil. Så nya regler blev FÖRBUD i skinnsoffan och OK i textilsoffan.

Istället så har dom börjat kissa o bajsa i textilsoffan.
Vad har jag gjort för fel i uppfostran? helt otroligt.

Hur kan dom göra sina behov i soffan om dom inte får vara där?
Jag skulle lägga upp något i soffan som blir obekvämt att vara på (kompostgaller, träskiva eller dyl) när jag inte har uppsikt över hundarna... Sen åker dom ner illa kvickt om dom hoppar upp när jag ser på..
På så sätt får dom ju ingen chans att göra sina behov där!

Hur kan dom göra sina behov i soffan om dom inte får vara där?
Jag skulle lägga upp något i soffan som blir obekvämt att vara på (kompostgaller, träskiva eller dyl) när jag inte har uppsikt över hundarna... Sen åker dom ner illa kvickt om dom hoppar upp när jag ser på..
På så sätt får dom ju ingen chans att göra sina behov där!

De fick vara i textilsoffan.

Så länge han inte river i den eller hoppar upp i den med smutsiga tassar så ser jag ingen anledning till att han INTE ska få vara i soffan.

.

Fast det där tycker jag är inkonsekvent -hur ska hunden kunna förstå att den är dyngig om fötterna och måste tvätta sig först innan han kliver upp där?
Må så vara att han blir nedputtad, men får han skäll om han hoppar upp smutsig tycker jag det är elakt.

Jag har förövrigt bara haft äldre fula soffor, när jag bodde ensam/precis flyttat hemifrån hade jag först en tresitssoffa sedan en pytteliten tvåsitsoffa som jag glatt delade med katter (lortiga efter att ha vart ute i regn och lera) och lika lortig hund på 65 kilo med mycket päls (njuffe).
Nu har vi en hörnsoffa i tyg, billig som gatan och är även den hundtillåten.

Vill jag spara på en fin soffa får ingen hund vara i den, om jag inte lägger massa plädar eller överdrag på den, det gör min mamma med sin svarta (jättesnygga) skinnsoffa -men jag tycker det verkar bökigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 612
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 614
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 169
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Behöver lite bollplank...:crazy: Min hund (whippet-tik, 2år) blivit lite grinig mot andra hundar. När jag fick henne (omplacering...
Svar
14
· Visningar
3 865
Senast: mkh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈