Hur skulle ni ha gjort???

R

Raggis83

Hejsan!

Jag har ganska nyligen fått veta att stallets ägare ska gå i sär. Jag har ett halvblods sto på lös drift där som jag betalar 700 kr i kall hyra för i månaden... utan mat då!!! Risken är att hon blir själv kvar... så hur ska jag göra?! Jag har fått erbjudande att hyra stallet ( Har inte fått någe pris än ) Men då måste jag försöka skaffa en häst till... vilket inte är så lätt... vill inte köpa någon dyr häst bara för att... jag har kollat runt lite på andra stall med... å det finns ju för melan 600 - 1000 kr i kall hyra. Vet inte hur jag ska göra..... Hur skulle ni ha gjort???:confused:

Sv: Hur skulle ni ha gjort???

Om jag trivts i stallet och med omgivningarna hade jag nog stannat (om inte priset är för högt) och försökt skaffa en inackordering. Hade nog inte köpt en egen häst till.. Eller kanske nån sån som ingen vill ha, någon som bara går som sällskap och promenadrids. Men jag hade försökt få in någon mer i första hand. Annars hade jag nog flyttat..
Nä, nu blev det virrigt! Jag vet inte vad jag gjort, men hade priset varit bra hade jag nog försökt få in en inhysing i första hand.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 849
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 448
Senast: Smurfoff
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 234
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Random bildtråd med text V
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday