Hur skulle ni ha gjort här?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare majola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 654
Sv: Hur skulle ni ha gjort här?

Det låter som att du gör en fin dressyrhäst. Lycka till med betäckningen nu!

San Remo är en helt underbar hingst. Gerlinde Reinhardts älskling och uppfödning. Såg honom på Bundes i höstas. Det var mycket nära han tog hem segern. Se till att få ditt sto dräktigt! Håller tummarna!!!

Egentligen var också San Remo ett andrahandsval. Drömde om Sir Donnerhall, men hade inte råd (han kostar ju 1800 Euro i språng!).

Sedan funderade och valde jag mellan San Remo, Sansisco, Rosenkavalier och Tannenhofs Carabas - men det valet var ganska lätt.

Har du sett några avkommor till San Remo live?

Är Sir Donnerhall så dyr i Tyskland. Förra året kunde man få honom på fryst hos Nystöm i Genarp. Inga fantasisummor.
Har inte sett några San Remoföl live ännu, men uppfödaren har minst en liten helbrorsa.

Japp, 1800 Euro. Fast det är ju för hela säsongen förstås. Fryst är väl per portion (hade blivit väääldigt dyrt för mig!).

Det är ju en helt fantastiskt hingst, säkert väl värd sitt pris, men det är ändå saftigt att hosta upp så mycket utan att ens veta om stoet blir dräktigt...

Är Sir Donnerhall så dyr i Tyskland. Förra året kunde man få honom på fryst hos Nystöm i Genarp. Inga fantasisummor.
Har inte sett några San Remoföl live ännu, men uppfödaren har minst en liten helbrorsa.

Japp, men nu kan inte ens hon få tag i honom, för tyskarna är galna i honom så det finns inte tillräckligt med sperma till oss utomlands. Antagligen därför hans avgift har höjts.

I Danmark kostar Sir Donnerhall 13500 DKK http://www.euro-hingste-saed.dk/Prisliste.htm Vi har ett sto från stallet på betäckning där med en annan hingst, och då diskuterades Sir Donnerhall, därför vet jag att de har tillgång till hans sperma där

Någon som har erfarenhet av Sir Donnerhalls avkommor temperamentsmässigt? Vi har en ettåring efter honom i stallet jag står i, super exteriört + gångartsmässigt, men väldigt tuff i temperamentet. Ja, hon har ju en mor också, men hon importerades i höstas som avvant föl så jag känner inte till henne.

Nu vet jag i och för sig int ehur danksa kronan står mot euron, men de tyska hingstarna verkar generellt vara lite billigare på den stationen än i Tyskland.

Jag betalade t ex 800 i språng på San Remo och Sansisco tror jag kostar 1000.

I Danmark kostar Sir Donnerhall 13500 DKK http://www.euro-hingste-saed.dk/Prisliste.htm Vi har ett sto från stallet på betäckning där med en annan hingst, och då diskuterades Sir Donnerhall, därför vet jag att de har tillgång till hans sperma där

Någon som har erfarenhet av Sir Donnerhalls avkommor temperamentsmässigt? Vi har en ettåring efter honom i stallet jag står i, super exteriört + gångartsmässigt, men väldigt tuff i temperamentet. Ja, hon har ju en mor också, men hon importerades i höstas som avvant föl så jag känner inte till henne.

Ja, Nyström samarbetar med dem och de har bra kontakter med Tyskland, men som sagt, vi får inte tag på sperma hit och de prioriterar de tyska stona...

Känner en två-årig dotter till Sir Donnerhall. Hon var skitskarp som föl men har lugnat ner sig nu och är snäll. Hon är även väldigt känslig, snygg, ädel och rör sig. Har en väldigt bra galopp. Mödernet är Master-Maraton. De som jag vet har träffat SD säger att han är en riktigt kelgris.

Känner en två-årig dotter till Sir Donnerhall. Hon var skitskarp som föl men har lugnat ner sig nu och är snäll. Hon är även väldigt känslig, snygg, ädel och rör sig. Har en väldigt bra galopp. Mödernet är Master-Maraton. De som jag vet har träffat SD säger att han är en riktigt kelgris.

Jag har också hört att Sir Donnerhall själv ska vara mycket snäll, men jag undrar just med den ettåringen vi har i stallet hur han lämnar. Som sagt så har jag inte träffat modern, jag vet bara att hon är fullblod.

Uppdatering:

Stoet gick inte i brunst som beräknat utan fick sprutas igång. Brunstade sedan som tusan och hade två jättestora folliklar. Inseminerades tre dagar i rad med dubbla portioner, tredje dagen hade hon precis ovulerat innan inseminering...

Igår konstaterades hon dräktig och som det ser ut med bara ett foster (veterinären var lite orolig för hon hade två stora folliklar). Nu hoppas vi att det håller hela vägen!

Och det blev San Remo igen.

Grattis! Då hoppas vi på ett fint föl i juni :)

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 635
Senast: iNHALE
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad... 2
Svar
34
· Visningar
5 398
Senast: Digbil
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 979
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka