Hur skulle ni göra?

MsSleepalot

Trådstartare
Jag köpte Royal canins schäfer foder till min schäfer eftersom hon hade lite problem med huden då det är för sensitive skin. Bytte över till det fodret från Maxi aduld och nu har hon VÄGRAT äta sen natten måndag-tisdag:crazy:

hon äter alltså inte schäfer fodret! Har legat och kikat lite på det, tagit några bitar men inte mer. Hon har fri tillgång så hon äter när hon känner för det.

Hur skulle ni göra? Sälja schäfer fodret till en kompis vars hund äter det och köpa hennes gamla imorn? Eller vänta ut och låta henne äta när hon blir hungrig?

Eller hur skulle ni göra?
Jösses hon är ju helt utmattad:crazy:

Sv: Hur skulle ni göra?

Jag skulle plockat bort maten helt och låtit hunden svälta en och en halv dag. Sedan hade jag ställt ner maten. Då brukar dom äta.

Jag skulle köpa tillbaka det gamla..eller prova nåt annat...min sch blandning var också väldigt kräsen på maten och det är tydligen ganska vanligt för rasen..jag gav honom proplan lax o ris som också är för hudproblem o många sch ägare ger detta.
Men som sagt så är det ju bättredom äter än att dom svälter, och även hundar ska väl få ha äran att få äta mat dom tycker om, än att bara äta för att överleva.
Nu får han färskfoder och det bara älskar han

Visst ska dom få äta mat somd om även tycker om, men det behöver inte handla om det. Många hundar vägrar ens smaka för att det inte luktar "samma", och har man maten framställd 24 timmar om dygnet finns det sällan någon förväntan på maten. Maten blir "tråkig" och något man liksom måste få i sig "för att". Att jamsa med det ännu mer lär inte hjälpa och att fasta hunden en och en halv dag klarar dom alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 463
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
528
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 423
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur