Hur skulle ni gjort? (köp av sadel)

Sparvoga

Trådstartare
Jag är på jakt efter en hoppsadel, tog ju i all hast å köpte en som visade sig vara på tok för smal (som vissa säkert läst om..) så nu står jag här sadellös ändå.:smirk:

Så nu är mitt problem detta:
1: Har hittat en sadel (begagnad) som jag ska få prova i en vidare bomvidd, är samma märke som jag köpte och den ser jätte fin ut + ett bra pris. Men då står jag ju fortfarande här med den andra sadeln som jag dock satt ut på annons men ej fått svar på än..

2: Har fått erbjudande om att byta in den felköpta sadeln mot en ny av samma märke ( Albion ), men mellanskillnaden är ändå över 12000:-:o . Men då skulle jag kunna ta dom pengar som jag eventuellt lägger på den andra begagnade sadeln ( rör sig om 6500) å lägga på den nya..för då är jag ju av med felköpet..

Fast samtidigt om jag tar den andra beg ( om den passar) och får min såld så har jag ju 5500 där över liksom... det blir ju ändå lite kvar på den nya som jag får ta på avbet i sådana fall.

Hur skulle ni gjort?????????

Sv: Hur skulle ni gjort? (köp av sadel)

Beror på... Om du VET att den andra begagnade passar hade jag köpt den, och hoppats på att få sålt den felköpta. Om din häst kommer muskla sig mycket så hade jag definitivt satsat på det här alternativet.
Hade jag haft resterande mellanskillnad att lägga på en sadel inom någon månad eller två hade jag köpt den nya sadeln och bytt in den andra, men det är bara om hästen inte kommer muskla sig så mycket mer...

Liknande trådar

Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 039
Senast: Cafer
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka