hur skulle ni börja?

Nickelodion

Trådstartare
Skulle vilja veta hur ni skulle sätta i gång en pigg val efter två månaders vila. Dessutom sprang han i hagen och fick ett litet sår på knäet som resulterade i kraftig svullnad. han var inge halt.
tog ut veterinär och då fick han spruta med antiinfl och smärtstillande plus att han åt finadyn i 5 dagar.
(han är fullblod och är väldigt känslig)

Nu är han lite tjock mitt på knäet på mornarna.

Jag har en 2km lång grusväg, en åker och ett ridus som jag kan åka till ca 2 ggr i veckan.

Jag är skit skraj för att han ska få någon led inflammation för syrrans häst fick det och veterinären sa att det kan bero på för hård igångsättning.

Jag har skrittat ca 20 min i 3 dagar nu men är osäker på hur jag ska fortsätta igångsättningen.
Kanske ska nämna också att jag tävlar i hoppning på lok/reg nivå och vill komma igång med tävlandet snart.

/Mallan

Sv: hur skulle ni börja?

Jag har som motto:
Lika lång tid som hästen vilat ska det ta att få den tillbaka i dess kondition som innan vilan. Om den då varit skadefri, frisk mm.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 990
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 541
Senast: Liten
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 668
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar