Singoalla
Trådstartare
Utifrån min yrkesroll (personalare) skulle jag rekommendera dig att ta jobbet som butikssäljare! Du pluggar ju samtidigt; det är ju din huvudsysselsättning. Jag skulle nog inte se arbetsuppgifterna inom butiksjobbet som så relevanta om jag skulle rekrytera dig till t ex jobb som utredare eller projektledare. Däremot är det en merit i den formen att du visar vad du är för person; du är beredd att hellre ha ett jobb än att vänta på att det "perfekta" ska dyka upp. Mötet med människor i butikssituationen och hur du hanterat det är ju alltid en merit i alla arbeten (om du har goda betyg o referenser från jobbet) - det visar att du är duktig på bemötande och det är viktigt i alla slags jobb.
Kul att du har den synen! Alltid roligt när folk ser det positiva i det man gör. På ett sätt tror jag att butiksjobb skulle vara bra för mig på så sätt att jag ofta kan vara lite introvert. Jag har arbetat väldigt självständigt senaste 4 åren, med andra ord har jag kunnat sitta bakom datorn, osminkad med ett skatbo på huvudet och knappat in planer och rapporter hela dagarna. Att behöva polera mitt yttre, lägga på ett colgate-smile och bemöta människor hela dagarna tror jag skulle utveckla min sociala kompetens väldigt mycket.