hur skulle du göra

vinkelina

Trådstartare
efter att ha hållit på att flytta runt hästen min i lite olika hagar i stallet, för att hitta en som funkar för oss båda. hästen min är lite knepg att ta in om det är många hästar i hagen, samt att hon skall ha portionerat hö åt sig, inte fri tillgång, som det är i de flesta hagarna.

vi hittade en som funkade perfekt, en annan, snäll häst som gick där. men nu får ja inte ha min häst där mera för den andra hästens ägare, orsak: min häst har haft sönder hennes häst täcke.

så nu måste vi söka på nytt

Sv: hur skulle du göra

efter att ha hållit på att flytta runt hästen min i lite olika hagar i stallet, för att hitta en som funkar för oss båda. hästen min är lite knepg att ta in om det är många hästar i hagen, samt att hon skall ha portionerat hö åt sig, inte fri tillgång, som det är i de flesta hagarna.

vi hittade en som funkade perfekt, en annan, snäll häst som gick där. men nu får ja inte ha min häst där mera för den andra hästens ägare, orsak: min häst har haft sönder hennes häst täcke.

så nu måste vi söka på nytt

Du kanske ska överväga ett stall där man inte har så mkt täcken på sina hästar?Alltså inte ett stall med mkt tävlings & träningsmänniskor, alternativt ha en shettis som hagkompis till din häst.De brukar inte behöva ha så mkt täcken om man inte ska raka dem eller motionera dem svettiga.

Sv: hur skulle du göra

Jag skulle prata med dom i stallet och fråga om det inte är någon som kan hjälpa dej med en lösning....

Man brukar kunna lösa det mesta bara man pratar i stallet....Annars håller jag med föregående, en shettis e ju ingen dum ide....

//Domino_s

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 501
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama