Hur sköter Fånghästar??

B

Bragur82

Hur sköter era Fånghästar på sommaren??
Det kan vara bra veta lite hur man sköter en fånghäst på sommaren, Jag själv har en islandshäst med fång och därför vill jag fråga er hur ni sköter på en fånghästar på sommaren... Hoppas på svar:)

Sv: Hur sköter Fånghästar??

Min Skári har haft fång tidigare och han får ytterst lite kraft på sommaren, han går i en skogshage med mini lite gräs, han går inne i stall på nätterna tills de blivit helt frostfria och han äter hö från tidigare år och får inte årshö förens till november.
Han avmaskas inte utan att man verkligen konstaterat att han har mask som måste tas bort.
Jag mockar hans hage sommartid, och han har nästan fri tillgång på hö jämt.

Men vet många som har hästar som haft fång som vänjer in dem på bete igen långsamt långsamt, men jag tar inga chansningar alls med honom, vi har missat träning/tävling i 2 år ¨för fångens fel så jag är över försiktig med honom, alla gör nog lite olika tror jag;);)

Sv: Hur sköter Fånghästar??

Har du en fånghäst??? hur gammal???

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 412
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
694
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 535
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka