hur skall jag aktivera min häst?

vinkelina

Trådstartare
vet ej om tråden ligger rätt

jag har nu ett "jätteskov" de värker i precis alla mina leder. sätter jag mig på en häst nu kommer de inte att bli bättre, snarare sämre.

vet ej vad detta beror på, men har haft detta i perioder, nu tycks de va väldigt mycke ner i alla fall

men vad skall jag göra med min häst just nu. hon borde motioneras nu. har stått i två dagar o hela förra veckan var de bara light motion. inget markarbete är heller att tänka på. tänkte fråga en bekantar bekant om ja ev skulle få låna sele o körra, men vet ej ens om de finns kvar. tror de skulle vara skonsamast mot mig just nu.

har en medryttare, men hon har haft sommarlov och torde komma tillbaka först nästa vecka

hjälp

Sv: hur skall jag aktivera min häst?

Om du har ont i överkroppen skulle jag inte rekomendera körning, dessutom är det ofta tungt att få av och på selar/vagnar (även travutrustning) om man har ont i kroppen.

Är det så hemskt att låta hästen gå då? Vet du att det finns hopp om att du snart inte har ont i kroppen så är det ju ingen fara på taket.

Varför kan du inte jobba från marken? Det finns så mkt man kan göra där.

Liknande trådar

Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Har haft problem med att min häst blivit halt efter varje vintervila. Vet. har inte klurat ut vad det har varit förrän nyligen, då...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: hag391
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 026
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama