Hur skadligt är eg förlite grovfoder?

Sv: Hur skadligt är eg förlite grovfoder?

raderat

hh<sd<dgsgs
 
Sv: Hur skadligt är eg förlite grovfoder?

Trots en diet på ½ kg havre o några nävar fibergi, så icke.

Whatever, hästen fungerar bra, tråden är gammal.
 
Sv: Hur skadligt är eg förlite grovfoder?

Visst, det går jättebra att ge halm! Det tillfredsställer både tuggbehovet och behovet av bulkföda. (Bulk = Skrymmande, tarmfyllnad)
Jag skulle ge så mycket halm över natten att det i princip blir fri tillgång. Är den nöjd med att pilla med två kg halm + ensilagegivan skulle jag också vara nöjd med den lösningen.
 
Sv: Hur skadligt är eg förlite grovfoder?

Rolle skrev:
Får väl stick ut hakan lite men jag måste bara kommentera detta. Nä alla hästar är inte sociala tyvärr och det är inte medfött. En häst som växer upp i flock lär sig hästspråket och hur man fingerar socialt.
Hästen är ofta en spegel av dig själv eller den som tränat och uppfostrat den ;)

Vi har i denna tråd talat om följderna fysiskt och psykiskt av att ge för lite grovfoder.
Jag anser att en häst som är gjord för att röra sig i stort sett hela dagen, upp till flera mil, mår dåligt både fysiskt och psykiskt när den får stå i box flera timmar om dagen. Anledningen till det är oftast ren bekvämlighet av oss människor och/eller brist på tillräckligt stora hagar.
Nä ge våra hästar en så god möjlighet som det går att få vara hästar, det mår de bäst av.

Det är aldrig hästens fel ;)
Vänligen
Rolle på Österlen, som har lösdrift till flocken...för hästens skull :D
Helt riktigt,Rolle!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp