Hur ska vi hantera terrorister/anhängare som bor/befinner sig i Sverige?

purity_666

Trådstartare
Det har uppkommit en facebookgrupp där svenska jihadister hyllar attentatet i Frankrike. Läs mer här: http://www.svt.se/nyheter/varlden/attacken-hyllas-av-jihadister

Det gör mig rädd och jag tycker det känns olustigt. Visst en del är säkerligen bara "tuffingar" som gillar att kläcka ur sig saker, men några är också säkerligen människor som kan agera ut sitt hat. Hur kommer vi åt de här människorna? Hur stoppar vi hatet? De förlöjligar t.om. imamer som fördömer terrorhandlingen i Frankrike. Tror ni vi kan se en liknande händelse här? Tror ni dessa åsikter kommer öka, eller minska? Bör man agera gällande de personerna redan nu när de spytt ut sitt hat?

Tror ni vi kan se en liknande händelse här? Tror ni dessa åsikter kommer öka, eller minska? Bör man agera gällande de personerna redan nu när de spytt ut sitt hat?

Ja, jag tror absolut att det kan hända här också. Är rätt säker på att dessa åsikter kommer att vara minst konstanta, och ev. öka. Ingen aning om hur jag tycker att man ska agera dock... Antar att jag förväntar mig att man håller någon sorts extra koll på dessa individer.

Jag tror vi får vänja oss för delar av islam går mot en radikalisering även i Sverige enligt insatta som Nalin Pekgul.

Och vänjer sig gör man, i Malmö sprängs numera bomber med jämna mellanrum och det skall till en kraftig sådan för att få någon riktig uppmärksamhet. Bilar som sätts i brand och liknande är det få som bryr sig om längre.

Det gör mig rädd och jag tycker det känns olustigt. Visst en del är säkerligen bara "tuffingar" som gillar att kläcka ur sig saker, men några är också säkerligen människor som kan agera ut sitt hat. Hur kommer vi åt de här människorna? Hur stoppar vi hatet? De förlöjligar t.om. imamer som fördömer terrorhandlingen i Frankrike. Tror ni vi kan se en liknande händelse här? Tror ni dessa åsikter kommer öka, eller minska? Bör man agera gällande de personerna redan nu när de spytt ut sitt hat?

Jag är betydligt mer orolig för de många gånger vanligare fascisterna som uppmanar till våld och folkmord. All extremism är otäck.

Malmö är en fantastisk stad, har bott där själv och min syster bor där nu och hon är sällan eller aldrig rädd. Det handlar väl mycket om när och var man rör sig i Malmö- på samma sätt som vissa områden i stockholm är mer frekventa när det gäller attentat och oroligheter av olika slag.

Jag tror vi får vänja oss för delar av islam går mot en radikalisering även i Sverige enligt insatta som Nalin Pekgul.

Och vänjer sig gör man, i Malmö sprängs numera bomber med jämna mellanrum och det skall till en kraftig sådan för att få någon riktig uppmärksamhet. Bilar som sätts i brand och liknande är det få som bryr sig om längre.

Bomberna behöver inte ha med radikal islam att göra. Det är mycket organiserad brottslighet i Malmö, inte terroristaktioner.

Jag tycker dom är lite korkade när dom håller på med sina bilder och vet att vissa muslimer blir skogstokiga av dom .Det är ungefär som att stoppa upp en pinne i ett getingbo och röra om lite och sedan bli förskräckt att man blir anfallen !

Ingen som hade något att säga om länken hen postade? Ingen hade en åsikt om att svenska islamister hyllar dåden i Frankrike?
Rätt typiskt Buke må jag säga. Men gnälla på Avpixlat det går för sig. PK-media vägrar ju genomgående att på något sätt kommentera ev. gärningsmän/kvinnors utseende men man begär hjälp av allmänheten? Verkar rätt korkat.
Om vän av ordning är intresserad av http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20128231.ab hur den misstänkte ser ut, i självbevarelse syfte kan man få en upplysningen där.

Ingen som hade något att säga om länken hen postade? Ingen hade en åsikt om att svenska islamister hyllar dåden i Frankrike?

purity_666 säger redan i trådstarten att det gör henom rädd och att det känns olustigt
sjoberga tycker att om de begår brott ska det beivras
bettysmatte säger att hen tror att liknande dåd kan hända i Sverige

Så. VAR läser du att tråddeltagarna inte har uttryckt någon åsikt? Eller uttrycker de åsikter som du inte tycker är giltiga enligt dina mått? Varför inte uttrycka din egen åsikt om länken ifråga istället för att gnälla på andras?

Jag blir verkligen så oerhört matt av ditt ständiga tjat, Oldie. Ha belägg för det du säger och var konstruktiv och håll dig till ämnet istället för att slänga dig med lösryckta och urvattnade SD-floskler hit och dit.

Min åsikt? All form av extremism är farlig. Och ja, jag är rädd att den kommer öka med tanke på världsläget.

Senast ändrad:
Jag tycker dom är lite korkade när dom håller på med sina bilder och vet att vissa muslimer blir skogstokiga av dom .Det är ungefär som att stoppa upp en pinne i ett getingbo och röra om lite och sedan bli förskräckt att man blir anfallen !
Det gäller ju att dra elden på sig först och sen gråta ut på div. forum och i media. Den som sig i leken ger,,,,,,,,

Och på frågan om det kommer att hända här så, ja, vi lever inte i det lyckliga Mellanmjölkens land inom nån slags okränkbar bubbla. Frågan är bara när och var det kommer att hända, inte OM.

Minst finns ju extremistvänstern och superkonservativa religiösa extremister och sedan extremhögern som slåss mot båda, trots att de är väldigt nära de konservativa religiösa extremisterna, ideologiskt. Fast kanske annan religion. Sen finns säkert fler som jag missar nu, som olika lokala nationella rörelser.

Nu vet väl egentligen inte polisen heller vem eller vilkasom spränger bomber i Malmö. Inget tyder väl på terrorism eller något politiskt. Det är troligen "vanlig" grov brottslighet bakom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka