hur ska tratten sitta?

tindra

Trådstartare
Lillflisan har kastrerats i dag och fått med sig en tratt, vid behov. Vi tänkte sätta på den imorgon när vi inte är hemma så att hon inte är på stygnen...

Den ska väl knytas med gasbindan men hur ? Det kanske inte spelar så stor roll? (tänker om den ska sitta i nacken eller var? )

Tacksam för svar! Det är första gången vi använder tratt :)

Sv: hur ska tratten sitta?

knyt den så tratten inte kan åka över huvudet bara, tratten kommer att hasa och sätta sig där den blir bekväm för katten.. om du skulle knyta så hårt att den fixeras på ett ställe, ja då har du strypt katten också, så gör inte det :)

Jo, jag tänkte väl att den kommer glida lite ... för man vill ju som sagt var inte knyta för hårt heller. Men ok, så den inte kan åka över huvudet.

Tack :)

Tratten bör sitta på från början innan katten kvicknat till ordentligt, för sen kan det vara svårare att plötsligt sätta den på en pigg katt.

Jag brukar använda ett vanligt katthalsband för att hålla tratten på plats. Då blir det betydligt smidigare att ta loss och sätta fast sagda tratt visd behov.

Tratten bör sitta på från början innan katten kvicknat till ordentligt, för sen kan det vara svårare att plötsligt sätta den på en pigg katt.

Jo tack, hon hoppade över den när jag försökte trä runt den.

Kl

tack för svar :) slutade med att vi struntade i tratten och hon har varit jätteduktig och låtit bli stygnen som läkt superfint :) har haft henne nära (i mitt lilla rum) under veckan som gått sedan kastreringen så har haft bra koll på henne ... även nattetid då hon levt rövare så jag inte fått sova *gäsp*.

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 263
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: Sassy
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor...
2
Svar
28
· Visningar
3 729
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka