hur ska tratten sitta?

tindra

Trådstartare
Lillflisan har kastrerats i dag och fått med sig en tratt, vid behov. Vi tänkte sätta på den imorgon när vi inte är hemma så att hon inte är på stygnen...

Den ska väl knytas med gasbindan men hur ? Det kanske inte spelar så stor roll? (tänker om den ska sitta i nacken eller var? )

Tacksam för svar! Det är första gången vi använder tratt :)
 
Sv: hur ska tratten sitta?

knyt den så tratten inte kan åka över huvudet bara, tratten kommer att hasa och sätta sig där den blir bekväm för katten.. om du skulle knyta så hårt att den fixeras på ett ställe, ja då har du strypt katten också, så gör inte det :)
 
Sv: hur ska tratten sitta?

Jo, jag tänkte väl att den kommer glida lite ... för man vill ju som sagt var inte knyta för hårt heller. Men ok, så den inte kan åka över huvudet.

Tack :)
 
Sv: hur ska tratten sitta?

Tratten bör sitta på från början innan katten kvicknat till ordentligt, för sen kan det vara svårare att plötsligt sätta den på en pigg katt.
 
Sv: hur ska tratten sitta?

Jag brukar använda ett vanligt katthalsband för att hålla tratten på plats. Då blir det betydligt smidigare att ta loss och sätta fast sagda tratt visd behov.
 
Sv: hur ska tratten sitta?

Tratten bör sitta på från början innan katten kvicknat till ordentligt, för sen kan det vara svårare att plötsligt sätta den på en pigg katt.

Jo tack, hon hoppade över den när jag försökte trä runt den.

Kl

tack för svar :) slutade med att vi struntade i tratten och hon har varit jätteduktig och låtit bli stygnen som läkt superfint :) har haft henne nära (i mitt lilla rum) under veckan som gått sedan kastreringen så har haft bra koll på henne ... även nattetid då hon levt rövare så jag inte fått sova *gäsp*.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 643
Senast: TeamLundVer
·
Hundhälsa Doris har opererat bort en knöl under ögat idag och har nu ett par stygn där. När jag hämtade henne hade hon fått en tratt för att hon...
2
Svar
22
· Visningar
3 699
Senast: Wingates
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp