Hur ska NEW's framskydd sitta?

Estivuz

Trådstartare
Jag trodde den sidan som är hård skall skydda framsidan av benet mot islag i hinder... Iofs får inte senan något skydd då.
Ska den hårda sidan sitta mot senan? Vad för isåfall ett fälttävlanskydd för skillnad mot ett vanligt senskydd?.. :confused::confused:

Bakbenskydden är mkt mer logiska..

Sv: Hur ska NEW's framskydd sitta?

Ja, stålskenan ska vara runt senan på frambenen. Det är väl för att det är den som är "viktigast" att skydda fram, har aldrig hört talas om någon häst som fått en allvarlig skada av ett islag mitt framme på frambenen.

På bak är det ju däremot större risk att de får en smäll på framsidan av benet.

Ja, stålskenan ska vara runt senan på frambenen. Det är väl för att det är den som är "viktigast" att skydda fram, har aldrig hört talas om någon häst som fått en allvarlig skada av ett islag mitt framme på frambenen.

På bak är det ju däremot större risk att de får en smäll på framsidan av benet.

Okej, men egentligen borde ju framskydden ha stålskena både på framsida och baksida! :idea:

Tror det blir lite klumpigt, va? ;) Jag instämmer med aicha, jag vet inte heller nån häst som skadat skenan vid islag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 398
Utrustning Jag använder nästan enbart gummiboots på mina hästar, men har blivit sugen på att köpa några andra. Det finns många fina och roliga, som...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: Snurre
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar