Hur ska mjölken komma ut ur brösten?

I

ImFabulous

En väldigt snurrig fråga..

Är gravid och brösten har börjat läcka lite. När jag trycker runt bröstvårtan kommer det som som små "pärlor" av råmjölk, säkert från 5 - 7 mindre små hål runt om på bröstvårtan (ej vårtgården).
Är detta normalt, eller har man bara ett hål som mjölken kommer ifrån? Eller är det individuellt? :confused:
 
Sv: Hur ska mjölken komma ut ur brösten?

Mjölken kommer, precis som du säger, ur flera hål.
 
Sv: Hur ska mjölken komma ut ur brösten?

Det är flera hål som mjölken kommer ifrån. Ibland kan det spruta åt lite olika håll från hålen :D

En jättebra sida är www.amningshjalpen.se där finns det mkt info om amning
 
Sv: Hur ska mjölken komma ut ur brösten?

KL

Tack så mycket för era svar, skönt att veta ÄN EN GÅNG att man inte är onormal :p

Det var egentligen när sambon råkade se och kommenterade "kommer det ur flera hål?" som jag blev fundersam, innan hade jag inte en tanke på att det skulle vara konstigt!
Dumma karlar, sätter griller i huvudet på en... ;)
 
Sv: Hur ska mjölken komma ut ur brösten?

Det kommer upp en hel del "frågor och funderingar" i början med amningen. Men som sagt, kika gärna på amningshjälpens hemsida (innan förlossningen..), det finns mkt bra enkel info om bla hur bebisen ska ta "rätt tag", hur man ska göra om man tycker att man har "lite mjölk", mm :)
 
Sv: Hur ska mjölken komma ut ur brösten?

Du, jag trodde att man har ett hål i varje bröstvårta fram till första amningstillfället, då mjölken sprutade åt alla håll ur hur många hål som helst och helt okontrollerat. Ur det bröst bebisen inte åt just då. Det är bra att ha något att torka med till hands.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 344
Senast: anna_panna
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 719
Småbarn Hur vet man om ens barn är ”smartare” än andra barn? Min dotter är 5, blir 6 sent i höst. Hon kan läsa och skriva obehindrat. Skriver...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
18 518
Senast: Sedna
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 700
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp