hur ska man tolka

mysko

Trådstartare
dressyrresultat?
Beror antal % på?
Har antalet deltagare inverkan på %

Är poängen på hästens utförande?
Är % på hästens utförande
Vad är ryttarens resultat? % eller poäng?

Är det skillnad på % o poäng på de olika programmen?

Har kunnat detta en gång i tiden men eftersom jag inte tävlar längre så har jag glömt

:bow:
en förvirrad mysko

Sv: hur ska man tolka

Öhmm.. %:en är ju bara poängen omräknat i % :crazy:

Tex. om du har ett program där max poängen är 120 och du fick 60 poäng, så fick du 50%.

innan du skrattar på dig :devil: kan du väl tala om ryttarn har inverkan på resultatet :D ser man det eller är det bara hästens % o poäng :bow: (annat än på vad som är skrivet i kanten av protokollet)

Försöker lära mig dressyrresultat ju :D

inte lätt för en nygammal :devil:

innan du skrattar på dig :devil: kan du väl tala om ryttarn har inverkan på resultatet :D ser man det eller är det bara hästens % o poäng :bow: (annat än på vad som är skrivet i kanten av protokollet)

Försöker lära mig dressyrresultat ju :D

inte lätt för en nygammal :devil:

Du har ju som vanligt protokollet med poängen från 0-10 klart rider du bättre får du ju bättre poäng =bättre procent så klart ryttaren har inverkan på resultatet. Du har ju ryttarens sits och inverkan som det är kofficient 3 på men du kan ju inte se det enbart på resultatet utan bara i ditt eget protokoll dvs ingen annan kan ju se var du får dina poäng sas

ok då förstår jag lite mer :bow:
Att ryttaren har inverkan förstår jag men undrade vart man ser det :D

tack för att du tog dig tid att förklara :bow:

Man kan jö se en del av resultatet i varja delmoment...om nu ekipaget får 7-or rakt igenom blir resultatet över 70% eftersom det är kofficient på en del.
Däremot kan man få underkänt i en del dvs 5-or och ändå få 70% i slutresultat om man oxå får 8-or.
Därför blir jag aldrig ledsen på tävling om jag misslyckas i ett moment...då det går att rida bättre i nästa.

Man kan jö se en del av resultatet i varja delmoment...om nu ekipaget får 7-or rakt igenom blir resultatet över 70% eftersom det är kofficient på en del.
Däremot kan man få underkänt i en del dvs 5-or och ändå få 70% i slutresultat om man oxå får 8-or.
Därför blir jag aldrig ledsen på tävling om jag misslyckas i ett moment...då det går att rida bättre i nästa.

Ja, fast har du bara 7: or i programmet så får du exakt 70% eftersom koefferna är inräknade i maxpoängen... ;)

dressyrresultat?
Beror antal % på?

Ja, "det beror på"... Man kan ju sällan jämföra % från en tävling till en annan... Om det inte var samma domare, för väldigt få domare dömer ju exakt likadant...

det gällde samma tävling :bow:
frågan fick jag besvarad här ovan men tack iaf.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka