Hur ska man göra med katterna?

S

soofien_

Vi skaffade en kattunge idag och innan det hade vi redan en 1 årig kastrerad hane som heter Gustav. Gustav försöker hela tiden ta kontakt men kattungen bara morrar och fräser då går gustav iväg. Och för ett tag sen försökte verkligen Gustav närma sig han gav sig inte även fast kattungen skrek, fräste, morrade och spottades, gustav gjorde henne inte nå illa han försökte bara närma sig henne. det lät så illa, så vi är tvungen att ha dom i olika rum nu. Hur ska man göra? om det fortsätter så här går det ju inte.

Sv: Hur ska man göra med katterna?

Var glad att det inte är den vuxna katten som fräser.
Kattungen behöver få tid på sig att landa i sitt nya hem.
Sedan kommer säkerlligen nyfikenheten ta överhand och hon kommer självmant att gå fram till den vuxna katten.
Låt dem vara i samma rum när du är där så att kattungen får vänja sig sakta men säkert.

Sv: Hur ska man göra med katterna?

Håller med TinyWiny.
Rent praktiskt låt kattungen bli van. Dvs, låt den vara ensam herre på täppan i ett rum, så den känner sig trygg där. Och lär känna er, husbondsfolket (Mamma och Pappa). När den är trygg med rummet och med er - då kommer den att våga möta även Gustav.

Tur att Gustav är trygg i sig, och snäll. Det blir inga riktiga problem här inte. :)

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
647
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama