hur ska jag servera njure till hunden?

sommarvind

Trådstartare
Jag har köpt hem ett parti med svinnjurar som jag har i frysen. Jag har en rottishane på ca 50 kg. Hur mycket kan man ge och hur ofta? Ska den kokas eller kan den ätas rå?

Jag har även ett parti med grisspäck och undrar liknande angående det.

Hoppas på svar:)

Sv: hur ska jag servera njure till hunden?

Ingen aning om hur eller hur ofta du ska ge njure - men vill höja ett varningens finger för din egen skull. Jag kar kokat grusnjure en endaste gång i mitt liv och aldrig mer - det luktade svinstall i hela lägenheten !!!!

Är inte speciellt doftkänslig, då mina hundar får rå vom varje dag och annat rått kött, men njure kommer aldrig hem hit igen:D

Jag har köpt hem ett parti med svinnjurar som jag har i frysen. Jag har en rottishane på ca 50 kg. Hur mycket kan man ge och hur ofta? Ska den kokas eller kan den ätas rå?

Jag har även ett parti med grisspäck och undrar liknande angående det.

Hoppas på svar:)

När jag barfade gav jag njuren rå. Inte jätteofta men ett par gånger i månaden. Men som sagt, det luktar inge vidare :p

Njuren blev ratad av alla våra hundar:rofl: Tack för det!

späcket däremot va kalas tyckte dom :)

ja gav den rå, då ja inte vill de ska lukta snusk i huset:laugh: Tack för tipset!

Haha, så kan det gå! Just njure och lever kan vara klurigt att få i dem rått. Jappen äter njure, men det tog lång tid innan han åt lever rått. Kelpien kan få i sig lite lever efter mkt funderande, rå lever är inte värt att titta på ;)

vilka knasiga vovvar ni har=)
mina äter allt utan urskillning....vet inte om det är så bra i alla lägen dock=) en whippet o en greyhound just nu, men de är sällan dåliga i magen=)

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 040
Senast: Liran
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka