Hur ska jag orka?

Zarro

Trådstartare
Det är såhär att jag har klantat mig rätt rejält denna gången.
Vi ska flytta min lilla foderhäst till ett annat stall.Han är en shettis som jag kör och ställer ut.
Jag flyttar eftersom det skulle bli lite krångligt med in och utsläppen.
Men nu har jag kommit fram till att bussen kommer ta ungefär tio minuter längre och att det kommer ta ungefär 15-20 min att gå till stallet istället för t10 min som det gör nu.Tar i dagsläget 20 min ungefär att åka till stallet bara.
Dessutom så kan man inte köra i paddocken vilket jag gillar.Härligt att träna för sig själv.
Sen finns det inte så gott om körvägar heller.Detta trodde jag att det fanns innan.

Kommer jag att orka med detta eller hur tror ni att det kommer att gå?
Jag känner ju att jag vill ha honom kvar men det känns lite jobbigt med att det är så långt till hans stall.Dessutom kommer jag att få betala en hel del men kommer inte ha så mycket möjligheter till att träna med mera.
Hur skulle ni ha gjort?

Sv: Hur ska jag orka?

Föt första skulle jag kollat upp allt sådant innan jag bestämmer mig för att hyra en box eller inte. Jag menar att det tar längre tid med bussen och att gå borde du ju vetat innan, och att det är dåligt med körvägar, kanske inte är så jättelätt att kolla upp vad vet jag..

Att man inte får köra i paddocken är väl nåt man frågar också innan, dock ser jag itne varför man ska köra i en paddock, de brukar väl itne vara så stora?

Du får kanske börja leta ny stallplats?

Eftersom du redan nu tvekar tror jag svaret är: nej, du kommer inte att orka.

Jag hade letat efter annan stallplats.

Det tar ju inte jätte mkt längre tid, så det borde väl gå bra. Men känner du så här att du inte orkar, så blir det kanske tufft.

Men nu verkar du ju inte jätte nöjd med stallet i övrigt så det kanske är det bästa att leta upp ett nytt ställe som du gillar.

/M

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar