Hur ska jag kunna sysselsätta Astrid ?

KisseNova

Trådstartare
Jag har 2 katter vid namn Cecilia & Astrid. Dom har bott ihop några månader nu och fungerar jättebra ihop. Idag åkte Cecilia iväg på "friar-tur" och kommer då vara borta några dagar.

Hur ska jag sysselsätta Astrid som börjat skrika och leta efter sin kompis ? Astrid ser till att hon är i närheten av mig hela tiden, så jag börjar fundera på om hon är orolig att hon ska behöva flytta. Vi är bortbjudna imorgon kväll vilket innebär att Astrid kommer vara själv, vilket hon nästan aldrig varit sen hon flyttade hit.

Har ni några förslag ?

Sv: Hur ska jag kunna sysselsätta Astrid ?

Nej, jag tror inte alls att hon är orolig att behöva flytta, det är en mänsklig tanke, katter kan inte tänka så.

Jag tror snarare att hon blir lite mer social nu när kattkompisen är borta och hon bara har dig att att umgås med. Du får väl klappa och leka med henne lite extra, så hon inte får tråkigt. Några timmar ensam klarar hon garanterat, förmodligen lägger hon sig helt enkelt och tar en tupplur.

Sv: Hur ska jag kunna sysselsätta Astrid ?

Jag har en som är likadan, han kan inte vara själv över huvud taget, blir jätteolycklig. Detta funkade skitdåligt när den andra ställdes ut lite, jag tvingade dåvarande sambon att vara kattsällskap men att lämna honom helt själv funkade inte, han blev helt galen. Jag löste det genom att skaffa en tredje katt:D

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: MissFideli
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 957
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar