Hur ska jag göra?...

R

RoXik

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra... Ah jag får väl börja om från början.

Mina föräldrar är skillda och min pappa bor ute på landet och jag har jätte bra med hästar där och så.. svårt att förklara men det är typ som mina egena hästar... grannarna äger dom och dom har även en dotter som är som en syster för mej... har en hund och en katt där också... jag saknar hästarna och allt där ute... men en häst som jag har tagit hand om mycket har dött nyligen... och jag vet inte vad som har hänt.. men det är som att jag inte vågar åka ut dit och inse att han är borta..:confused:

jag har inte varit där på 2 månader.. en tid är av andra skäl och så men minst 2 veckor är det i alla fall sen hästen gick bort.. och jag vet inte vad jag vill... hittar inga svar i mej själv..

Ni får fråga om det är nått men jag vet verkligen inte vad jag ska göra...

/RoXik\

Sv: Hur ska jag göra?...

Hej! Stackars dig... det låter som både separationsångest och förnekelse. Fy vad jobbigt :(

Törs du ringa till grannarna? Kanske bara ringa och prata en stund med dottern? Om ni är som syskon kanske det inte känns så främmande? Bara hör efter hur det är med hästarna och vad som egentligen hände med din favorit. Det kanske är tillräckligt mycket mjukstart för att du ska kunna känna in om du vill åka dit eller inte?

Hoppas det känns bättre snart!
(hj

jag har träffat dottern. Hon är 8 år och jag träffade hon på ett tivoli i och med att hennes pappa bor i samma stad som min mamma bor i. har även mejlat med grannen. hon säger att pappa saknar mej och det tror jag verkligen på... angående hästen så vet jag att han va sjuk.. hästen var föresten dotterns..

Jag tror det skulle kännas bra att åka dit och fortsätta med de andra hästarna... Om du inte åker dit kommer det bara kännas jobbigare och du är ju trots allt som en av familjen (både med människor och djur) Jag tror även djuren saknar dig, visst, du kanske inte var så mycket med de andra hästarna om du hade en favorit (brukar bli så) men de känner att det saknas någon som alltid var där och kollade till dom och kanske pratade lite med dom...:cool:

Du saknar din favorithäst och det gör nog hästarna också... Det är svårt att förlora någon man tycker mycket om men man måste göra uppoffringar och gå vidare även om det känns svårt. Åk dit du, jag tror det kommer kännas bättre även om inte din favorit är där längre.

Mina sköthästar har kommit och gått och jag har fastnat för många av dom, men sedan när dom försvunnit har det varit jobbigt ett tag och jag har tänkt på hästarna hela tiden. Jag har många fina minnen och tänker inte lämna dom bakom mig! Jag var ifrån stallet ett tag när min första favorithäst gick bort... Men sen tog jag mod till mig och åkte dit och tog hand om en av de hästarna som nästan ingen tycker om... Jag fastnar för sådana hästar och det har inte varit lika jobbigt när dom gick bort för jag visste att ingen ville prata om den hästen så det har varit lättare att gå vidare...

Åk dit och var stor och visa att du kan!!! Dom behöver säkert hjälp med någon annan häst... P.S. om du vill kan du ju göra en plats till en minnesplats för den hästen och gå dit när du känner att du behöver. Hitta en lugn plats som är fin... Det känns bättre, jag lovar.:grin:

tack . men jag är en sån som tänker tillbaka på sånt jag kunde ha gjort... en av dom andra hästarna har hosta.. och när ägaren ringde trodde ja att det va den hästen som hade gått bort.. för den andra hästen har alltid varit så frisk och så... så ja va helt oförberedd på att det skulle vara han..

det va en ponny så jag hade växt ur han så jag hade börjat lite smått att rida på hästen som har hosta... hostan finns där men den är inte lika stark jämt om man säger... så det kändes lite som jag övergav han innan... så jag klandrar typ mej själv för det..

även om jag vet att jag inte borde det, för jag höll på med han även om det så regna småspik ute när jag hade han en sommar..

Jag har oxå tänkt tillbaka på vad jag kunnat gjort med alla hästarna. Alla var helt olika och jag lärde mig något nytt på varje häst jag red... Nu har jag en sköthäst som jag har tagit hand om ända sen jag och ägaren hämtade honom 50 mil söderut... Jag vet inte vad som kommer att händ om några år när han kommer att försvinna och då kommer jag oxå tänka på vad jag aldrig hann göra med honom...:/ Än så länge har denna gosse lärt mig mycket vett och etikett... Dock han har haft alla möjliga problem som inte riktigt alla är fixade än , men sinom tid kommer han troligtvis vara en glad pojke som skuttar omkring i hagen och tycker livet är underbart...:love:

Tänk på alla fina minnen ni haft och den där hosthästen kanske saknar dig... Det borde bli din nya sköthäst och jag är säker på att ni kommer bra överens..!!!:D:D:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar