E
Emiralda
Undrar en sak under en längre tid har jag ridit en häst som man prktiskt taget kan säga att den är min eftersom att det är jag som tar hand om den rider den och betalar mat och det. Idag skulle jag och min kompis ut och rida så jag tog in Ronja då som vandligt från hagen hon visade inget på att hon var skadad borstar och fixar och sadlar. När jag väl sitter upp på henne märker jag att hon markerar att hon har ont i höger fram ben. rider till volten med na och hon visar tydligt att hon är halt så jag hoppar av och kollar benet. Ser inget jag börjar streetcha hennes ben hon säger inget och gör inte heller någon markering på att hon har ont.. Fortsätter och leder runt henne och hon markerar tydligare och tydligare att hon är halt tar in henne igen och lindar hennes alla ben och har nu ställt henne i boxen under natten. Vad ska jag göra?? Hon har inte get någon markering på att hon har ont eller är halt det bara kom helt plötsligt.. Vad kan det vara för fel? Väntar tills på Måndag och kollar om det blivit bättre om inte så får jag ringa vetrinären men någon som har något tips om vad jag ska göra så länge vill ju inte att hon ska få mer ont. Ska jag släppa ut henne i hagen igen eller ska jag låta henne stå inne i boxen.. Smörjde även in henne med linementet jag bara hoppas att det blir bra snart jobbigt när hästen blir halt utan att man vet vad som har hänt.. Kan hon ha gjort illa sig i hagen på något sätt???
Är tacksamm för svar och många tips..
Ha det bra! Kramar i massor
Är tacksamm för svar och många tips..
Ha det bra! Kramar i massor