Hur ska jag göra med westernsadeln?

D

Duddi

Jag har en westernasadel som det sitter "tyg" grejer på.(där man ska spänna fast sadelgjorden) Finns det sådana att köpa i läder? Jag tycker att det är både finare med läder och verkar mer hållbart. Tacksam för svar! :D

Sv: Hur ska jag göra med westernsadeln?

tiestrap och off billet finns på nästan alla välsorterade westernbutiker, sök på hästlänkarna.
Vet oxå att börjes har :idea:

Jag har en westernasadel som det sitter "tyg" grejer på.(där man ska spänna fast sadelgjorden) Finns det sådana att köpa i läder? Jag tycker att det är både finare med läder och verkar mer hållbart. Tacksam för svar! :D

Självklart ska du köpa tiestrap & off billet i läder!
Det är finare, och det är hållbart på ett annat sätt.

Det finns att köpa i nästan alla westernbutiker (milsta, bonanza...).
Som Cita skriver så har B*rjes också, men man måste nästan känna på B*rjes läder för att känna om det är bra eller inte.

Okej. Tack så mkt. Om man ska ha hållbara sådana. Ungefär hur mkt skulle det kosta?

Okej. Tack så mkt. Om man ska ha hållbara sådana. Ungefär hur mkt skulle det kosta?

Oj, det beror på vad det är för kvalité!
Riktiga grejer kostar men du får vad du betalar för!
Det håller ju längre också så det blir billigt i längden!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix