Hur ska jag göra med mina pengar? *Tips*

Horse_power

Trådstartare
Har precis fyllt år och har fått massa pengar :love: (har stor släkt, vilket är bra ibland :devil:)
Har iaf exakt 3046.40 kr :D
Nu till problemet, pengarna räcker inte till allt jag vill ha och jag har beslutsångerst xD

Har tittat på detta än så länge:

HW Amigo insulator Heavy (i blått) ca 570kr
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_23/14270000-14279999/640x480/14274187.jpg?0

HW Rhino Wug ca 1200kr
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_23/14270000-14279999/640x480/14274185.jpg?0

Hampa Pro Benskydd ca 320kr
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15130000-15139999/640x480/15136029.jpg?0

Och ett Ridtäcke från exklusive (Bäver med teddyfoder) ca 500kr

OM jag köper detta har jag ca 450kr kvar som jag gärna lägger på schabrak (helst 2 lr fler!) Vill därför ha tips om Snygga schabrak i *Blått *Grått *Svart *beige/ljusgul *Vinrött lr liknade färger!

Vill också ha tips på ställen där man kanske hittar täckena och skydden billigare lr täcken som är "likvärdiga" (lr va man säger) med dessa för kanske mindre pengar.
Gärna tips på andra snygga Ridtäcken, Billigare än exklusives!

(Helst så man kan köpa/beställa på nätet!:D)

Sv: Hur ska jag göra med mina pengar? *Tips*

Här är förästen hästen som ska ha prylarna :love:
14796001.jpg

Du får ju räkna med frakt också om du ska beställa över internet. Beställer du från flera olika sidor så går nog de sista 450 kr åt till fraktkostnader.

hmm, dt tänkte jag inte på :( typiskt! :p men vill ändå ha tips på schabrak o så, för senare om dt nu inte går nu ;)

Är det bara för att stilla köpsuget/för att skaffa snygg utrustning eller för att det är sånt du behöver?

Stalltäcken brukar det finnas riktigt snygga för billigare peng (jag köpte ett jättefint för 299:- men som aldrig blev använt eftersom jag inte använder stalltäcken :p ) kanske spara in en slant där eller skippa det så länge om det inte är akut?
Utetäcket var skitsnyggt så det tycker jag du ska ha! :) Kolla på hemsidan? där du hittade täcket om de har några snygga schabrak så spar du också in på frakten.

Jag brukar filosofera som så; det nödvändiga först, sen en eller ett par "unna sig"-saker beroende på prisklass (skillnad på manrosetter och täcken i pris :crazy: ) för det går ganska snabbt att bli köpsugen igen och då är det ju tråkigt att ha slösat allt på en massa saker på en gång.?

nej asså stalltäcke behövs snart eftersom dt börjar bli kallt (har bara tunt stalltäcke typ 150g, tänkte köpa ett 300g), har heller inget ridtäcke som kmr behövas både vid kyla, regn o vind. Regntäcke behövs oxå, men dt k a n ju vänta tills våren när dt blir varmare:angel: dock är dt bra att ha så man kan slänga på ovanpå stalltäcket t.ex. :idea:
Benskydd klarar jag ju mig utan men dt är väligt jobbigt me blöta lindor och mkt smidiare med skydd när man rider ut så dt kmr jag köpa för eller senare ändå ;)

Vet inte om du fick nått svar, men nu vet ni iaf vf jag ska ha prylarna :D

Ursäkta om det blir lite off-topic nu - men har du hästen i utebox eller? :crazy: Tycker 300g inne i varmstall eller kallstall också för den delen låter himla varmt... Och ridtäcke finns det ju "forskning" som säger att det inte gör någon nytta för värmen? ;)
Ridtäcken kan man f ö hitta väldigt snygga begagnade i bra skick för billig peng - kanske snarare 100-200:- än 500:-

Nu kanske du är lite mer petig med att det ska vara nya grejer och rätt märken, men jag brukar alltid försöka få ut mesta möjliga för pengarna både i funktionsväg och för att unna mig själv lite :p vissa saker som inte kräver bra kvalitet (ridtäcken t ex är det ju inte så lätt att ha sönder) brukar man kunna få snyggt till billig peng, medans andra saker tåls att kosta på - t ex utetäcken! :)

Nej, han står inte i utebox (bilden är tagen på en tävling, så de är inte dt stallet han står i:p) 300g har han om dt är minusgrader, han har ganska tunn päls och ska ev. klippas också. Sen har han haft lite problem i ländryggen sen innan jag köpte honom (Sen han gått omkull i hagen) så han måste vara varm om ryggen annars blir han stel, och regn blir han väldigt kall av :crazy:
Ridtäcke är ju främst för att de inte ska bli blöta så man kan lägga på täcke igen efter ridning, och även för att hålla njurar och kors varmt ;) Skrittar alltid fram o av me en fleece på honom när dt är kyligt, blåser :D

Tycker fortfarande det låter varmt men så brukar jag iofs inte ha några klippta hästar :p
Men som sagt, både innetäcke och ridtäcke brukar man kunna hitta snygga billigare varianter av, vilket är mitt råd - så kan du lägga lite pengar på annat istället! :)

jo, jag vet! Har tänkt på hööks billiga stalltäcke också för 379 (tror jag) men har tyvärr inte alltför bra erfarenheter av deras täcken :crazy:
Ridtäcken hittar jag inga snygga som är vattentäta och fleece/lr liknande foder i :( Men du kanske vet nått? :idea:

Jag tycker Horseware täckena är värda varenda krona:bow: Det är dom bästa täckena jag någonsin haft sitter HELT PERFEKT och inga bogskav:love: jag har en omöjlig dam som får skav av ALLT men ej av dessa. Köper inga andra märken nu. Har haft mina i flera säsonger och dom ser nästan nya ut.. Så jag tycker att du gör en jättebra investering dåifall...

Amigo insulator har ett väldigt tunt ytterfoder så det blir lätt revor i det, varje fall på mina vet inte vad hon gör riktigt, så jag har faktiskt ett Amigo turnout inne nu. Och har precis klippt henne nu och hon står med 300g inne och ett rambo med 420g ute och hon är inte ett dugg svettig eller varm under något av dom.. Alla har så många åsikter men man känner sin häst bäst själv...

http://www.butikenistallet.se/ hon har väldigt bra priser på Horseware täcken och vill du ha några andra modeller än dom hon har på e-shopen så ringer du bara eller mailar henne så tar hon hem det till dig.

Lycka till :)

Jag tycker att Mias ridtäcken och ländtäcken är helt suveräna, finns i bävernylon och ylle. Kostar runt 500-600 men håller i ÅRATAL... Oxå suverän passform.

Jag köper hellre kvalitetsgrejer som jag vet håller o som jag verkligen vill ha än att spara 200 kr och köpa nåt som är andrahandsval o som ivarje fall går sönder efter ett tag och i slutänden ångrar jag mig grymt och sucktar efter det jag först ville ha.. Det är min erfarenhet i varje fall..

Senast ändrad:

Men om du inte har en häst som gnider sig mot väggarna är Amigo insulator MKT prisvärt:bow: Jättemysigt täcke:banana:

Ja, så har jag me tänkt, bättre att köpa ETT riktigt täcke en att köpa många halvbra som man ändå får slänga :crazy:
Han har inte tagit sönder nått täcke en så länge så jag har svårt att tro att han skulle ta sönder detta :p Men köpte du dina täcken där? Hur mkt gav du för dem då?

Har redan ett jääääätte fint ylleridtäcke från exklusive:love:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_23/13750000-13759999/640x480/13751308.jpg?0
Kostade 500kr så jag är inte så jättesugen på att köpa ett lite dyrare och ha hemma, mias har jag tittat på men de är lite dyra, tyvärr :(
Men om du vet nått för typ 300kr så vore dt bra :idea:

Nej jag köpte dom inte där. Hittade denna sida i somras. Mina täcken har hängt med några säsonger nu så jag kommer inte ihåg exakt vad jag betalade faktiskt, har så många olika. Men mina insulator köpte jag för 2 år sen men tror jag betalade runt 500 kr för det med 150g och lite mer för det med 300g.

Men ring el maila henne så får du priser på alla täcken. Har inte sett någon som säljer under hennes priser.:)

jo, men dt blir blött igenom.. sen ahr jag dt bara på träning/tävling inte i skogen och så :p för fint för dt! ;)

Liknande trådar

Utrustning Både hopp & dressyrsadel tips! Färska bilder från igår kväll: Han rids ca 3-4 dagar i veckan nu. Född 2007. :bow:
Svar
2
· Visningar
903
Senast: MaRomer
·
V
Utrustning Ja nu är det dags för ny sadel igen. Jag vet att ingen kan säga att just den här kommer passa perfekt, och det är inte vad jag är ute...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: sissu
·
Utrustning Har ni något tips på lädergrimma till min lilla pålla! Vilken färg ska jag ha på läder och spännen? Inte något för exklusivt bara, hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 902
Senast: Sorbe
·
Övr. Hund Mina hundar får vara hemma själv dom dagarna jag jobbar. Jag jobbar bara tre timmar på arbetsdag och innan har det gått jätte bra för...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix