Hur ska jag få min travarhäst att galopera.

B

Bejjan98

Jag har lyckats få honom att arbeta med skritt bli lugn trava i samlad trav. Men galoppen skiter allt sig, jag försöker med att få honom att gå över fråntrav när vi ridigt, men då strässar han bara upp sig och börjar med travar travet som får mig att bli ursinnig, han vill lära sej det ser jag på honom. Men jag kan ju inte bli sur på han när han tror han gjort rätt som han blivigt lärd. Vad ska jag ta mej till :confused:

Sv: Hur ska jag få min travarhäst att galopera.

skulle gärna vilja ha den här tråden flyttad till hästhanterings forumet. tack på förhand.

Har du provat att fatta galopp i en lite brantare backe?
Min kille har alltid haft lättare att fatta galopp uppför och faktiskt från skritt, sen kan man ju då lära in galoppskänkeln samtidigt så kanske han förstår bättre när du vill att han går över från traven?
Lycka till!:)

Ja du det har jag inte. :bump:
Men jag har försökt med raksträcka men då är han som en galning som man inte känner. :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 104
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 146
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar