Hur ska jag få henne att äta?

MikaTela

Trådstartare
Jag har just flyttat min häst till ett nytt stall och då kom det ett problem. Hon matvägrar inomhus. Eller inte fullt men hö så äter hon inte ens hälften av och kraftfodret rör hon knappt. I samma stall står det 3 valackar varav hon verkar ha kärat ner sig i sin granne.

I hagen går hon själv för tillfället men så hon kan se dom andra hästarna och dessutom kretsar det mycket folk runt stallet. Men i hagen äter hon med god aptit.

Hur ska jag få henne att börja äta inne?

Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Det var i söndags jag flyttade så det är snart en vecka som vi har stått i det nya stallet.
Hon verkar inte ledsen eller något utan tvärtom så verkar hon se glad och lättad ut hela hästen.

Ge henne mer tid då ska du se att hon börjar äta. De kan ju komma lite ur fas när det är mycket att titta på och omställningar etc. Jmf med att det brukar ta ett tag innan de ligger ner på nya ställen. Du får ge henne lite mer ute sålänge?

Om hon är kär och brunstig så kanske hon inte riktigt 'har tid' att äta på nätterna. å borde det gå över när hon går ur brunst/kärleken svalnat lite ;)

Kanske att hon får i sig mer i hagen än tidigare? Min gamleman tycker fortfarande att gräset i hagen är mer smakligt än höet. Verkar som att kraftfodret (fast det äter han gärna) och gräset räcker ett bra tag just nu. Bara en fundering!

Det är ju så frustrerande, min var precis lika dan när vi flyttade henne

Det är bara att vänta:)
Min matvägrade i två veckor när hon var på ett nytt ställe:crazy:
//C

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 742
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 630
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 696
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar