S
__Stilett__
eller ja, svårt att förklara. Min friser har på båda frambenen precis vid knävecket på båda benen, skorpor eller vad man ska säga. Det är ju en ras som har mycket hovskägg. Jag har klippt rent där i ett halvår nu (dvs tagit bort hovskägget där), men lervällingen i hagarna har inte underlättat. Jag har sköljt bort leran med vattenslang varje dag i princip. Det har väl iaf sett till o inte gjort det mycket värre. Men hur får jag bort det? Han har haft det 1 år nu och jag vill att det ska försvinna NUUUU. Det gör ju ont för honom att böja benen eftersom det sitter precis i knävecket. (plus lite nedanför) Jag tog lab-prover hos veterinär o kollade om det var skabb, men det hade han inte! fick enligt veterinär behanda med Frontline. Det minskade ner det till hälften. Men sen är det stopp. O det känns ju kanske som det är dumt o behandla med så starka medel för mycket? Nu verkar det som hästen tycker det gör lite extra ont. Så nu vill jag ha råd på hur man ska få bort det!??? Han tycker INTE om att jag pillar där. Jag har börjat smörja med olivolja igår. Tänkte om det gör ont för att det blivit torrt o kanske spruckit o behöver mjukas upp?
tips och råd. Tack.
tips och råd. Tack.