Hur ska jag börja?

V

vansinnet

Nu ber jag alla kloka bukefalister om hjälp.
Tidigare i höstas var min häst halt, och nu har vi kommit igång såpass mycket att vi galopperar och rider över bommar.
(Travar och galopperar upphöjda cavaletti)
Tänkte hoppa för första gången om ca 2 veckor. Och här till min fråga:

Vad ska jag börja med?
Övningar, hindertyper? Hur ska jag lägga upp hoppträningen i fortsättningen?

Tips?

Sv: Hur ska jag börja?

Är det ingen på detta hoppnings-forum som vet hur man ska börja? :eek:

jag är precis på samma nivå som dej med min häst. hon har oxå varit halt och stått största delen av 2006. men vi travar och hoppar oxå över cavaletti just nu. ska hoppträna för första gången på söndag. och det viktigaste tror jag är att bara hoppa övet låga hinder, och inte hoppa så mycket. jag ska inte alls hoppa lika mycket som dom andra utan ha många skrittpauser osv. hur långt har du kommit igång med hästen förövrigt. jag tror att det är bra att börja med mycket lydnadsövningar och markarbete, och sen bygga på.
lycka till! :)

tillexempel kan du ställa ut 2 cavaletti på en stor volt (eller 2 små hinder) på varsin sida av volten och sedan rida på volten i både trav och galopp. eller så kan du ha ett litet hinder på mederlinjen och rida en 8 och hoppa över hindret.

sätt upp 2 st 50 cm hinder ca 20 imellan och öva på att rida olika långa galoppsprång....
Hoppa vanliga hinder...
Du ska nog vänta ett tag med att rida gymnastikövningar...

Tack för svaren.
Har nu hunnit hoppa litegrann, mest små hinder på 50-60 cm, provade att ha räcke - 20 meter - 0xer och tränade avsprång och korta/länga galoppsprång. har sen ridit mycket trav och galoppbommar, upphöjda.

Hältan berodde på en kotledsinflammation bak. Hältan syntes knappt på ATG men jag kände den när jag red. Men det krävdes bara en behandling så var hon frisk igen :love:

Din då?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 765
Senast: Linn-Nora
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 737
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar