Hur ska ett sidepull sitta?

Lotus

Trådstartare
I jämförelse med tex remont eller engelsk nosgrimma - hur högt och hur hårt skall nosremmen vara? Har funderat på HÖÖKs billigaste variant med lädernosremmen som komplement till mitt vanliga träns.

Bör man longera i ett sidepull? Träns anses väl inte lämpliga, men hur är det med sidepull?

Jag använder ett sidepull.
Nu blir det här ltie konstigt att förklara..om man följer hästens nosrygg kommer man att känna en svag inbukning som nosgrimman ska ligga på. De i från hööks som har ett rep är lite skarpare än de med två. Ett tips är att sätta på ett nosludd så att det bli mjukare, "repen" är riktigt hårda i början, det blir dessutom stabilare eftersom ett sidepull i vissa fall har lätt för att "glida runt".
Ett sådant här träns är väl i såfall ännu sämre att longera i tyvärr :/

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: escodobe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
1 499
Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 823
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka