Hur ska en sadel ligga eg?

Mirre

Trådstartare
:confused:
Provade sadeln på Betty idag men tyckte den lättade bak och tröck fram. Hade ingen bakgjord på men det ska väl inte ha någon betydelse? Den sitter väl ändå rätt löst?
Hade pad bara, ingen filt. Tog tyvärr inga bilder, kan ju ha lagt sadeln fel kanske:cool:

Sv: Hur ska en sadel ligga eg?

Kan ju vara så att sadeln är för stor för hästen. Då vill de ofta ramla fram och tippa uppåt bak.

mjo kan va så men det är eg bara bra (låter lite udda kanske) men hon har inga som helst muskler i ryggen eller ja öhvt så då kanske det finns en liten möjlighet att hon kan ha den när hon är mera musklad:D

Om det är så, så är det väl bara att padda upp och sen gradvis "padda ner" när hon musklat sej?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar