Hur ska detta Myler bett sitta?

Sv: Hur ska detta Myler bett sitta?

Fast att myler tycker att pelham mfl är kombinationsbett gör dem inte till kombinationsbett. Hur menar du de skulle vara kombinationsditon?

Pelham, kimblewick etc har ju funnits betydligt längre än Myler så att säga, och så även indelning/kategorisering av bettyper (t ex stångbett, tränsbett etc)

Läs mitt inlägg #17!

Vem uppfann bettet är ovasentligt.
Det viktig är att Jessica förstå HUR den här bet fungera och hur det ska änvandas igenom det ÄR ett 2 kombinations bet.
Az

kl.

Men VARFOR har du ett sant bitt i munnen? Behover hasten det och varfor kan du inte rida med ett anting vanligt TomThumb eller vanligt transbett?? Tom Thumb kommer ju i bade delat och rak stang, och de flesta ganger "klar" folk pa hastar saker som de egentligen inte behover..
DDetta ar inte kritik bara en fraga..

Kat som helst rider i en bosal eller enkelt snafflebit

Hellre TS bett än ett "Tom Thumb" i munnen på min häst iaf.Delade hävstångsbett går fetbort i min värld.

Jag lägger mig inte i om det är ett sånt bett eller ett annat, men jag gissar att det sitter rätt, med din bild med det röda strecket som grund till detta.

Till er som protesterar mot skärpan i bettet ber jag er vänligt att tänka på den gamla devise, ett bett är aldrig starkare än handen. Detta bett kan man rida fint på om man kan / vill :-)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka