hur ska de här sitta?

Sv: hur ska de här sitta?

Vet inte vad du menar då du länkade till startsidan.. Länka bara bilden så blir det lättare att se!

När man länkar till Hööks sådär kommer man till startsidan... Men du kanske vet produktnumret?

Jäkla skit... Om man klikar på erbjudanden där å förstsidan så finns de där, i neopren, blå. oduktnummer: 610576

alltså dessa du menar...
610576.jpg

de går hela vägen runt benet

"Flärpen" fungerar rätt om du tänker på att benskyddet är gjort att gå ner över kotan... dvs du knäpper flärpen så att den går "runt" lägre delen av kotan, om du fattar vad jag menar. då blir det inte korvigt, blir om du försöker dra flärpen högre än den är sydd för vinkelmässigt.

men gör jag så så sitter inte alla kardborrebanden mot varandra och det blir massa tomma utrymmen.

kan inte tro att min lilla häst har large... hon har ju lika smala ben som en ponny... det ska alltså inte vara lite öppet fram? inte ens 2 cm?

kardborren ska ju vara utåt om ger bra skyd och framförallt stö för benen du kan nog ha om både fram och bak

ja har ett par liknande o de ska sitta så som de gör på min häst här på bilden. antar att de du menar ska sitta likadant?
hoppas du kan se annars får ja visa en annan bild
sadel2.jpg

OM du använder dom på bak så KAN det bli ett litet glapp längst ner, dvs bara nedersta flärpen, den som ska knäppas runt kotan. Det blir det tillochmed på min fullblodsgrisgubbe, och han har givetvis inte heller tjocka ben jämfört med vissa :)
Däremot ska det ju inte bli glipor nån annastans, då har du en storlek som inte passar.

jag använder en liknande variant i bättre material på alla 4. fälttävlansskydd kallas de av vissa ibland har jag hört, det finns en annan tråd nånstans om dess för och nackdelar, samt olika märken med olika hållbarhet osv. själva är vi VÄLDIGT förtjusta i dom pållen och jag. ger bra skydd och lite stöd samtidigt.

Ah, var har du köpt dem? låter som att jag får lämna tillbaka de här! fattar inte alls hur de ska sitta...

De finns i olika märken, en del hållbarare och bättre än andra. Min favorit version är Events, de håller väääldigt bra, hade mina förra par i ett och ett halvt år, använde VARJE dag, i ur och skur, även hård belastning av lera, regn, snö osv. Nackdelen är att de är omständiga att hålla rena, måste tvättas/borstas av om kardborre banden ska hålla sig fräscha osv. Men stödet och skyddet är jättbra och gör det värt det tycker jag. De är dock dyra, ca 400 kr/paret tror jag.

H***s har också en version dock inte lika hållbar, kardborre knäppena håller inte lika länge. Men priset är justerat därefter. Equiguard heter dom!

Är det typ sådanna här du menar:

huNTER.jpg

För som sagt, dom finna ju i alla möjliga märken, utföranden, färger och prisklasser. Från ett par 100.-, upp till några 1000.-.
Att rekommendera.
Gillar dessa skydd skarpt. :love:

nix, sitter inte så... eller flärpen är annorlunda. äh, får åka och lämna tillbaka dem. konstigt att medium var för litet!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 159
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 085
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
589
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025